Saptamana trecuta de 1 Mai am plecat la un drum mai lung. Dupa vreo 200 km masina a intrat intr-un regim de avarie, s-a limitat la 3000 de ture fara alte simptome sau check-engine aprins. Oricat incercam sa o turez in coborare sau prin debreiere nu mai depasea 3000. Am mai mers asa inca vreo 100 de km pentru ca nu stiam ce sa-i fac, eram cu copiii prin munti si am zis ca daca merge motorul mai bine nu i-l opresc.
Am ajuns cu bine si m-am documentat pe internet. Una din cauze pare sa fie o functionare defectuoasa a debitmetrului de aer iar rezolvarea (temporara de obicei) era sa deconectezi bateria ca sa se reseteze ECU si sa se tureze de cateva ori sa se curete turbina EGR etc ceea ce am si facut.
Dupa asta a mers ok inca 400 de km de drum lung alternat in diferite moduri si apoi prin Bucuresti. Nu a mai facut alte simptome cu exceptia unor plecari mai greoaie de 2-3 ori, asta si inainte si dupa incidentul respectiv. Bateria am schimbat-o toamna trecuta.
Astazi din curiozitate si avand si ceva timp liber am zis sa-i fac o diagnosticare si dupa o prealabila programare m-am prezentat la Interautotech de dimineata.
D-nul Georgescu a fost atat de amabil incat a facut personal diagnoza si a taxat-o cu o strangere de mana.
Pe tester nu a aparut nici un mesaj de eroare la nici o categorie, cu exceptia unei "low battery" pe la A/C care se poate datora faptului ca am scos bateria. Asa ca presupunerea este ca a fost o mizerie ceva in motorina. Eu alimentez cam de la aceleasi pompe de multa vreme si nu am avut probleme pana acum. Daca se repeta o sa incerc ca ajung cu masina la un service inainte de a reseta ECU poate indica totusi ceva.
Multe multumiri si urari de bine D-lui Georgescu si echipei de la Interautotech pentru ajutor.