Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri Accent Limitare turatie 3000 rot/min

Limitare turatie 3000 rot/min

Economică

Mesaj necitit 08 Mai 2015, 14:30
Freelancer Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 238
Localitate: Bucureşti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1.5
Combustibil: CRDI
Anul fabricaţiei: 2008
Saptamana trecuta de 1 Mai am plecat la un drum mai lung. Dupa vreo 200 km masina a intrat intr-un regim de avarie, s-a limitat la 3000 de ture fara alte simptome sau check-engine aprins. Oricat incercam sa o turez in coborare sau prin debreiere nu mai depasea 3000. Am mai mers asa inca vreo 100 de km pentru ca nu stiam ce sa-i fac, eram cu copiii prin munti si am zis ca daca merge motorul mai bine nu i-l opresc.
Am ajuns cu bine si m-am documentat pe internet. Una din cauze pare sa fie o functionare defectuoasa a debitmetrului de aer iar rezolvarea (temporara de obicei) era sa deconectezi bateria ca sa se reseteze ECU si sa se tureze de cateva ori sa se curete turbina EGR etc ceea ce am si facut.
Dupa asta a mers ok inca 400 de km de drum lung alternat in diferite moduri si apoi prin Bucuresti. Nu a mai facut alte simptome cu exceptia unor plecari mai greoaie de 2-3 ori, asta si inainte si dupa incidentul respectiv. Bateria am schimbat-o toamna trecuta.

Astazi din curiozitate si avand si ceva timp liber am zis sa-i fac o diagnosticare si dupa o prealabila programare m-am prezentat la Interautotech de dimineata.
D-nul Georgescu a fost atat de amabil incat a facut personal diagnoza si a taxat-o cu o strangere de mana. hiiiiiii
Pe tester nu a aparut nici un mesaj de eroare la nici o categorie, cu exceptia unei "low battery" pe la A/C care se poate datora faptului ca am scos bateria. Asa ca presupunerea este ca a fost o mizerie ceva in motorina. Eu alimentez cam de la aceleasi pompe de multa vreme si nu am avut probleme pana acum. Daca se repeta o sa incerc ca ajung cu masina la un service inainte de a reseta ECU poate indica totusi ceva.

Multe multumiri si urari de bine D-lui Georgescu si echipei de la Interautotech pentru ajutor. :-BD

Dannyboy

Problema cu limitarea am patit-o eu acum vreo 3-4 ani. La diagnoza nu dadea nimic. Devenise clar atunci ca diagnoza trebuia efectuata in momentul in care anomalia se manifesta. La mine solutia a fost ca de fiecare data cand intra in limitare opream motorul, il reporneam si totul revenea la normal.
Acum nu stiu daca e corect ca leg problemele, insa dupa vreun an turbina a inceput sa suiere masiv, asa ca a trebuit inlocuita. Dupa inlocuire nu am mai avut nici o problema.

Freelancer Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 238
Localitate: Bucureşti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1.5
Combustibil: CRDI
Anul fabricaţiei: 2008
Azi s-a aprins beculetul "Check" in mers si a ramas aprins si dupa oprirea si repornirea motorului. Nu a facut alte simptome, motorul merge normal, nu are nici un zgomot suspect, nu scoate fum. Maine incerc sa ajung la service poate apare vreo eroare pe calculator.
Sunt un car de nervi pentru ca de dimineata m-a lovit in spate o Kia (bara, semnal etc) si de-abia ce am fost la constatare si la service. Dupa ce am lovit-o a mers normal dar ma gandesc ca poate din soc s-a desprins vreun cablu /senzor? Si daca e asa de ce nu a facut pe loc, am mai mers vreo 30km de atunci. Sper sa nu fie ceva nasol pentru ca sambata trebuie sa plec la drum vreo 500Km.
Daca nu gasesc nimic oare sa risc, sa resetez si sa plec asa? Am citit ca altii au mers luni de zile cu martorul asta aprins. Ce poate sa aiba!? Citeam pe undeva de racord flexibil defect, sonda lambda, combustibil prost (am facut vreo 150 km cu acest combustibil si mai am vreo 30L). Aveti vreo idee sau experienta cu acest check aprins?

Freelancer Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 238
Localitate: Bucureşti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1.5
Combustibil: CRDI
Anul fabricaţiei: 2008
Azi dimineata nu s-a mai aprins beculetul. Deocamdata nu ma duc la service, nu am nici timp si sunt sigur ca nu o sa apara nimic. Astept pana apare iar si o sa incerc sa ajung cu ea direct. Oricum intr-o saptamana ajunge in service, numai sa nu ma lase balta pe coclauri. :(

Dannyboy

Iti zic bafta maxima si drum bun.
Nu stiu ce sa-ti spun legat de check engine.

Freelancer Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 238
Localitate: Bucureşti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1.5
Combustibil: CRDI
Anul fabricaţiei: 2008
Mersi Danny! Am mers de atunci vreo 400 Km si nu s-a mai intamplat nimic. Oricum daca o duc la service o sa-i rog sa verifice orice cauze posibile: sonda lambda, racord flexibil, conductori dezlipiti etc.


Înapoi la Accent

cron