Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i20 consum i20

consum i20

Modernă

Mesaj necitit 09 Oct 2015, 08:50

Mesaje: 1
Tipul: i20
Capacitatea cilindrică: 1248
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2015
Neata!

Vin si eu cu o ciudatenie. Am i20-ul nou de la jumatatea lui iulie. Am luat-o din reprezentanta si primii 2000km au fost facuti prin tara Buzau-Sighisoara-Maramures-Cluj-Sibiu-Brasov-Bucuresti. Consumul mediu 5.1l, mers cu aer conditionat pornit si maxim 110km/h. Media de Bucuresti si ceva condus in afara era 6l, pana acum o saptamana cand am pornit-o dupa 4 zile in care nu am mers cu ea.

Dupa nici 2km, supriza, medie de 8.6l in Bucuresti si nu era ora de varf a traficului :D De atunci merg constant cu ea in Bucuresti, dimineata si seara, fix cand e traficul cel mai aglomerat. Astazi aveam in bord 9l @-)

Sper doar sa nu ajung sa vad 10l sau alte valori peste, ca ma ia durerea de cap :)) Mentionez ca are 4500 km in bord. Si intentionez sa fac o vizita pana la service, caci diferenta de la o zi la alta mi se pare enorma.

Mesaj necitit 09 Oct 2015, 13:00
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5627
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/115 CP
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2007
Status: Urăsc jigodiile!

Consumul de 8 mi se pare mai apropiat de realitate. Motorul inca e nou, nu e „lasat”. Putem vorbi de o asezare a motorului dupa 20.000km, atunci apare consumul mic.
Faptul ca a sarit asa brusc consumul se datoreaza mersului in oras pe distante scurte. In 3-4 km motorul nu are timp sa ajunga la temperatura optima de lucru, si de aici consumul aratat pe bord. Deocamdata nu te ingrijora.
Te asteptam la intalnirea saptamanala de la sala Polivalenta.

Mesaj necitit 09 Oct 2015, 16:47
Razica Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 188
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6L/126 cp
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2011
...si daca i-ai si dat talpa si aia 2 km atunci se justifica tot. consumul instant ce zice ? :D

Mesaj necitit 23 Apr 2018, 16:50

Mesaje: 1
Tipul: i20
Capacitatea cilindrică: 1248
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2015
Buna ziua,
Eu am un i20 productie ianuarie 2015, achizitionat in mai 2015 si am facut cu ea, pana in prezent, aproape 18.000 km, din care vreo 16.000 numai in Bucuresti. La vreo 8 luni distanta, am observat ca trebuie sa pun mai des benzina, asa ca am inceput sa ma uit la consum, constatand o crestere a acestuia pe masura ce am utilizat-o! Am incercat toate variantele de condus: si modul mai "economic" (approx. 2000 rot/min), si cel un pic mai "sportiv" (pana in 3500 rot/min), dar consumul nu s-a modificat decat nesemnificativ. Acum, spre exemplu, este 12,7! Mie mi se pare enorm. De vreo doi ani de zile ma tot plang de consumul asta la fiecare revizie, schimbare de cauciucuri sau ITP, iar cei de la Dab Auto (Vitan), de unde am luat-o, imi spun ca se ocupa s-o testeze si s-o "regleze", dar.... nimic! Ultima data, de exemplu (noiembrie 2017), cand am dus-o sa-i schimbe cauciucurile, am sesizat din nou, in scris, chestia asta si ei probabil ca i-au dat doar un "reset", pentru ca atunci cand mi-au adus-o din garaj, avea 5 si ceva, pana la poarta reprezentantei, a crescut la peste 7 si pana la mine acasa (Militari), consumul pe care-l arata pe bord era peste 11! Am incercat sa-i vad "consumul real", facandu-i plinul si notand numarul de km parcursi pana la urmatorul, insa consumul care a reiesit din calcule, a fost tot peste 12! Ma dispera situatia asta, ca zici ca am camion, nu o masina clasa B! Am avut la un moment dat nevoie s-o duc in service (mi-a agatat-o o tembela in parcare si a trebuit s-o repar), am luat masina la schimb (tot i20, tot 1248, tot benzina), care avea vreo 20.000 km si un consum de 7,9, am mers vreo suta si ceva de km prin Bucuresti, in aceleasi conditii in care o utilizez si pe-a mea (dimineata si seara, ore de varf, bara la bara etc) si am adus-o inapoi cu 8! Si asta in conditiile in care o masina "la schimb" este condusa de n-spe mii de persoane, fiecare cu stilul lui .... Nu reusesc sa-i dau de capat la chestia asta si ma gandesc sa le scriu celor de la fabrica. Ma poate ajuta cineva cu un sfat, o idee, ceva?

Cu multumiri anticipate,

MarieJ

Mesaj necitit 23 Apr 2018, 17:56
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5627
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/115 CP
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2007
Status: Urăsc jigodiile!

Regimul de 3500 rotatii nu este unul sportiv pentru acest motor. Din ce ai descris, mergi cu ea subturata. Adaugam si faptul ca predominant este mersul in oras (accelerari scurte si dese pe distante foarte scurte). Sfatul meu e sa scoti masina la un drum mai lung (2-300 km) Cu regim de turatie mai ridicat. In felul asta cureti evacuarea (in special catalizatorul) si valva EGR. Cand pleci la drum da-i un reset si vezi cu ce consum te intorci. Mai vorbim dupa ce faci asta.
Ca idee, treptele de viteza se schimba la peste 3000 de rotatii ( chiar 3500). Undeva in plaja asta ai cuplul optim de tractiune.

Anterior

Înapoi la i20

cron