Salutare!
Sunt posesorul unui Hyundai i30 fabricat in 2013. Masina mai este in garantie pana in vara acestui an.
Toate reviziile, respectiv diversele reparatii aparute de-a lungul timpului, le-am efectuat exlusiv la service-ul Tiriac Auto. Si am cam avut ceva probleme cu masina, unele la care nici nu ma gandeam ca mai pot sa apara la o masina relativ noua: cojirea "pielii" de pe volan + schimbatorul de viteze, defectare maneta stergator parbriz, scartait destul de nasol la scaunul soferului si - aucum 2 ani - o defectiune la sistemul de incalzire al habitaclului astfel incat in zona pasagerului masina nu mai baga caldura (in timp ce la sofer baga). Cu toate aceste probleme, fiind in perioada de garantie, m-am dus - fara sa ma gandesc la nicio alta alternativa - direct la service-ul Tiriac Auto, unde au fost investigate si apoi reparate gratuit.
Pe la finalul anului trecut incep sa constat din nou ca problema cu incalzirea pe partea pasagerului reaparuse. Fix alcelasi comportament: la sofer baga caldura, la pasager aerul era mult mai rece (daca porneam aerul conditionat pentru dezaburire, la pasager nu mai incalzea deloc!). Trebuie sa recunosc ca eram cam mirat, stiind ca problema fusese reparata de service abia cu 2 ani in urma.
Cum era si normal, m-am intors la service-ul cu care lucrasem ultima oara pe acest subiect, pe de o parte pentru ca ei stiau cel mai bine ce au facut acolo, dar in acelasi timp sa le si atrag atentia ca ori e o problema mai mare cu acel sistem, ori lucrarea de acum 2 ani a fost efectuata la o calitate cam reudsa.
Dupa o constatare ce a durat mai bine de 3 ore, sunt chemat sa mi se comunice concluzia analizei lor: sistemul de incalzire nu functioneaza corect deoarece s-a infundat, si asta din cauza unui antigel necorespunzator. Mai departe mi-au comunicat ca ei nu lucreaza cu antigelul de acea culoare, deci nu aveau cum sa puna il puna ei. Astfel, problema nu e cauzata de ei, deci daca se doreste remedierea, nu se poate face pe garantie. Devizul lucrarii (piese + manopera) uneva la 1.800 de lei.
Am ajuns inlcusiv la seful dep. de garantii, care mi-a confirmat verbal ca asta e pozitia lor, se vede in sistem ca in comanda de reparare de acum 2 ani a fost utilizat antigelul corect...
Incerc sa argumentez:
- nu prea ma pricep la masini, astfel singurele consumabile schimbate de mine sunt combustibilul si lichidul de parbriz;
- nu am fost la niciun alt service cu masina din 2 motive: voiam cele mai bune servicii post-vanzare si in niciun caz nu voiam sa periclitez pastrarea garantiei prin interventia unui service neautorizat!
- masina nu a fost inchiriata sau utilizata de altcineva astfel incat sa se puna problema ca aceasta persoana sa fi schimbat antigelul;
- sa fim sinceri, intre "antigel corect marcat in sistem" si "antigel utilizat efectiv la reparatie" stim ca se pot schimba lucruri...
Astfel, sunt in situatia in care eu sunt absolut convins ca service-ul Tiriac Auto este singurul si ultimul care a lucrat pe acel sistem defectuos, deci ei au pus acel antigel necorespunzator, dar in acelasi timp nu pot sa le demonstrez ca nici eu (sau nici altcineva la solicitarea mea) NU a umblat la acel sistem si a schimbat antigelul.
Ce parere aveti de aceasta situatie? Exista vreo solutie pentru a obtine repararea pe garantie?
Va multumesc anticipat!