Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i30 Probleme contact - se incalzeste

Probleme contact - se incalzeste

Spaţioasă

Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Aşa cum am scris in topic, de azi mă confrunt cu o problemă. Măine mă duc la service să văd ce este.
Despre ce este vorba. După o perioadă de mers cu maşina, când scot cheia din contact, frige si la fel frige si butucul, nu foarte tare, le poţi ţine în mână dar nu este normal. Se pare că lamelele nu fac contact bine şi ca orice contact imperfect, se încălzesc. Problema este serioasă deoarece se poate topi izolaţia conductoarelor şi să intre în scurt, acolo existând un fir pe + permanent. Am căutat între timp de unde aş putea să cumpăr contactul în cazul în care am nevoie şi am găsit nişte preţuri de mă sperie. Măine voi afla care parte este defectă. Până una alta am găsit ASTA şi Asta. Vă ţin la curent cu defectul şi cum s-a rezolvat.
Maşina funcţioneză perfect singura problemă fiind încălzirea contactului.

Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Culmea, azi nu s-a mai încălzit, exact ca atunci când te duci la doctor şi nu te mai doare nimic odată ajuns la el. Mi-au verificat instalaţia electrică, au pus tester şi nimic. Operaţiunea m-a costat 50 ron. S-a ajuns la concluzia că aleator, uneori nu face contact bine pe lamelele contactului, fie că nu mai imping arculeţele suficent, fie că s-au distanţat lamelele. Pentru a evita pe viitor problema, am comandat la service partea electrică şi m-a dus cu tot cu montat 162 ron. Peste 3 zile o să mă cheme să o monteze (manopera fiind inclusă în cei 162 ron).
Posibil să nu mai am problema dar nu am vrut să risc şi de aceea am apelat la piesă nouă.
După montare o să iau piesa veche şi să încerc să o curăţ şi găsi defectul în speranţa că o voi remedia şi o voi ţine de rezervă.
Oricum, după 5 ani de rotit la cheie, nu-i strica o electronică nouă.

Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Mda, am zis că vă ţin la curent cu problema contactului încălzit.
Se pare că am cheltuit nişte bănuţi degeaba şi mă refer la cumpărarea electronicii de la contact+manopera. Adică cu tot cu verificare la vreo 220 ron. Asta este, am electronica de contact nouă şi măcar mă simt uşurat pentru că intrasem la alte bănuieli şi mai grave. Într-o zi pipăind coloana de direcţie, partea cu MDPS-ul, pe sub bord, am constatat că frige şi mă gândeam să nu fie problema de la motor sau electronica MDPS-ului. Ei bine nu este. Am verificat 2 zile la rând şi am constatat că încălzirea provenea de la soare :)) . Concret. Dimineaţa când m-am urcat în maşină am verificat dacă este caldă sau firbinte coloana şi NU era. Am plecat la muncă, am oprit maşina şi am verificat iar. NU era. Maşina până la ora 12 se află la umbră, după aceea soarele traversează clădirea şi cade pe ea. La ora 12 am verificat dacă era caldă coloana şi NU era, am inchis maşina şi m-am întors la lucru. La ora 17,30 la plecare, am deschis maşina şi am verificat şi......FRIGEA. Am verificat 2 zile la rând pentru a mă asigura că nu este doar o întâmplare şi acelaşi rezultat. Deci celor care păţesc ca mine le spun să nu se îngrijoreze. M-am păcălit eu şi gata :(( . Incredibil cât poate să se încălzească de la soare/căldură coloana, efectiv frigea.

În altă ordine de idei, referitor la întâmplarea asta, crezând că ar fi MDPS-ul, am constatat împreuna cu Danny, că modulul MDPS la King Auto este 120 milioane. :(( Aşa că atenţie!

Dannyboy

Nu stiu daca mi-ar fi dat prin cap sa fac verificarile astea. Concluzia asta e bine de retinut, pacat ca a fost nevoie sa platesti pentru asta.

Freelancer Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 238
Localitate: Bucureşti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1.5
Combustibil: CRDI
Anul fabricaţiei: 2008
Daca in service ti-ar fi spus ca nu are nimic, i-ai fi crezut?

Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Freelancer scrie:
Daca in service ti-ar fi spus ca nu are nimic, i-ai fi crezut?


Păi în prima fază nu ştiau nici ei şi nici după testare. Se cam scărpinau după ceafă şi în final, de comun acord, am zis să schimbăm piesa. La căldura solară nu s-a gândit nimeni.

Eu am căutat şi eventualele discuţii pe tema asta pe forumuri şi nu am găsit. Din această cauză m-am şi exprimat pe forum, consider că este bine pentru alţi utilizatori ca să ştie de unde poate proveni problema.


Înapoi la i30