Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i30 Baterie i30

Baterie i30

Spaţioasă

Mesaj necitit 20 Aug 2015, 21:56
feedback Membru
Membru

Mesaje: 77
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
Bateria originală (are deja 5 ani si jumătate) , Solite MF36-21GL 12V RC:80MIN CCA 410A , 45 Ah , dă semne de oboseală. O voi schimba până in sezonul rece, nu vreau surprize pe timp de iarnă.

Am tot citit pe diverse forumuri, părerile sunt impărtite. As alege intre Varta, Bosch, Fulmen, Caranda. Unii recomandă Rombat-ul, dar conditiile de garantie sunt aberante.

Prefer modele fără intretinere, ce pot da 55 Ah, maxim 62 Ah.

Alte recomandări ? Sau baterii de evitat ?

Mesaj necitit 21 Aug 2015, 06:26
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5608
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/115 CP
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2007
Status: Urăsc jigodiile!

Anul trecut am schimbat si eu bateria (Solite) dupa aproape 7 ani si 8 ierni. Pentru motoarele diesel problema e mai delicata, deoarece e nevoie de acumulator de capacitate mare in bac mic (260 mm lungime). Acumulatorul original a avut 80 Ah si un curent de pornire de 630. Am gasit un Rombat de 65 Ah cu curent de pornire de 640, care a corespuns dimensiunilor. Pana acum s-a comportat asa cum trebuie. Conditiile de garantie mi s-au parut normale.

Edit.
Mai trebuie sa precizez ca are un vizor ce arata starea de incarcare (verde pentru incarcat si negru pentru descarcat) si nu necesita intretinere.

Mesaj necitit 26 Aug 2015, 11:38
Daedalus65 Membru
Membru

Mesaje: 2
Localitate: Bragadiru
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2011

Am cumparat si eu cu 2 saptamani in urma un Hyundai i30 din 2011, modelul Comfort 1.4 l, se pare ca am lasat din neatentie contactul pus si am gasit-o descarcata a doua zi (tensiunea era de 6,7 V). Acumulatorul masinii era cel original. Am cumparat o baterie Rombat de 62Ah, diferea doar latimea care era cu 3-3,5 cm mai mare decat cea originala. Bateria a incaput fara probleme, pare totul in regula. Am luat bateria de la Cora cu 240 de lei, am fost ieri la un dealer Rombat pe Calea Ferentari pentru garantie si mi-a aratat ca aceeasi baterie costa 176 de lei la el. Recomand evitarea hipermarket-urilor care au adaosuri nesimtite si achizitionarea direct de la un centru de service autorizat Rombat. O zi buna!

Bogdan

Mesaj necitit 26 Aug 2015, 12:02
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5608
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/115 CP
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2007
Status: Urăsc jigodiile!

Multumim de sfat. Nedumerirea mea e de ce ai luat baterie asa mare. Ai nevoie de maxim 55 ah.

Mesaj necitit 26 Aug 2015, 13:37
ilie_v Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 3276
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1399
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."

Parerea mea este ca daca bateria data din 2011 mai mergea - trebuia pornita de la o alta masina si lasata jumate de ora la incarcat (pe masina) sau scoasa masina la plimbare vreo 50 de Km pe autostrada - mers mai in forta.

Si bateria mea a suferit descarcari totale (vreo 2, cred) si a mai mers dupa...

hiiiiiii

Mesaj necitit 26 Aug 2015, 16:01
Daedalus65 Membru
Membru

Mesaje: 2
Localitate: Bragadiru
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2011

Cred ca intr-adevar m-am grabit sa schimb bateria, considerand ca are deja 4 ani si este la sfarsitul ciclului de viata. Am luat bateria de 62 Ah considerand ca va avea o rezerva pentru eventualele zile mai geroase de iarna. Va multumesc pentru sfaturi, voi tine cont de ele. :Th

Bogdan

Mesaj necitit 16 Sep 2015, 16:17
feedback Membru
Membru

Mesaje: 77
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
In final am ales Tudor High-Tech 53Ah TA530, luata direct de la importator.
Pret : 263 + 20 (transport).

Tudor si Exide sunt in aceeasi "ograda"

Mesaj necitit 17 Sep 2015, 10:33
ilie_v Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 3276
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1399
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."

Sa te tina cel putin cat originala...

Mesaj necitit 18 Sep 2015, 14:39
feedback Membru
Membru

Mesaje: 77
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
Multumesc.

Dimineata, când puneam contactul, bateria veche arata 12-12,1 V , cea noua arata 12,4-12,5 V.

Mesaj necitit 17 Noi 2015, 17:54
Alex_Ntz Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 197
Localitate: Bucuresti/Calarasi
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1.4/109 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Ma gandesc sa imi schimb si eu bateria, este cea originala si are cam 7 ani si 4 luni de cand este la mine, nu a dat semne de oboseala(am avut si grija opresc farurile, ventilatia cu 2-3 min inainte sa ajung acasa) dar imi este cam frica de sezonul rece....Am gasit o Varta Blue Dynamic de 60Ah, curent de pornire 540 A, este ok? Cea veche este de 45Ah si 410 A

Mesaj necitit 18 Noi 2015, 13:21
Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5608
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/115 CP
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2007
Status: Urăsc jigodiile!

Pe diesel mi-am luat un Rombat de 65 Ah cu 640A curent de pornire. Tu, la benzina, faci abuz cu 60Ah. Nici nu stiu daca alternatorul va fi in stare sa o incarce. Cauta alta de maxim 55. Daca n-ai avut probleme cu 45, atunci nu vad de ce ar trebui sa iei baterie asa mare.

Mesaj necitit 19 Noi 2015, 14:18
Alex_Ntz Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 197
Localitate: Bucuresti/Calarasi
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1.4/109 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Am masurat acum curentul din baterie, imi arata 12.55, o baterie incarcat la maxim are 12.72-12.73, nu este rau dar decat sa stau cu grija mai bine o schimb, 280 lei nu sunt un capat de lume...

Mesaj necitit 19 Noi 2015, 17:27
Alex_Ntz Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 197
Localitate: Bucuresti/Calarasi
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1.4/109 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Gata, am schimbat-o, am ales o varta blue de 52Ah pana la urma, este model european si este montata cu bornele spre interior, la aia care ma orientasem prima data nu avea sistem de prindere.


Înapoi la i30

cron