Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i30 Teapa simpla dar eficienta la service Tiriac Auto

Teapa simpla dar eficienta la service Tiriac Auto

Spaţioasă

exelero Membru
Membru

Mesaje: 5
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2013
Salutare!

Sunt posesorul unui Hyundai i30 fabricat in 2013. Masina mai este in garantie pana in vara acestui an.
Toate reviziile, respectiv diversele reparatii aparute de-a lungul timpului, le-am efectuat exlusiv la service-ul Tiriac Auto. Si am cam avut ceva probleme cu masina, unele la care nici nu ma gandeam ca mai pot sa apara la o masina relativ noua: cojirea "pielii" de pe volan + schimbatorul de viteze, defectare maneta stergator parbriz, scartait destul de nasol la scaunul soferului si - aucum 2 ani - o defectiune la sistemul de incalzire al habitaclului astfel incat in zona pasagerului masina nu mai baga caldura (in timp ce la sofer baga). Cu toate aceste probleme, fiind in perioada de garantie, m-am dus - fara sa ma gandesc la nicio alta alternativa - direct la service-ul Tiriac Auto, unde au fost investigate si apoi reparate gratuit.

Pe la finalul anului trecut incep sa constat din nou ca problema cu incalzirea pe partea pasagerului reaparuse. Fix alcelasi comportament: la sofer baga caldura, la pasager aerul era mult mai rece (daca porneam aerul conditionat pentru dezaburire, la pasager nu mai incalzea deloc!). Trebuie sa recunosc ca eram cam mirat, stiind ca problema fusese reparata de service abia cu 2 ani in urma.
Cum era si normal, m-am intors la service-ul cu care lucrasem ultima oara pe acest subiect, pe de o parte pentru ca ei stiau cel mai bine ce au facut acolo, dar in acelasi timp sa le si atrag atentia ca ori e o problema mai mare cu acel sistem, ori lucrarea de acum 2 ani a fost efectuata la o calitate cam reudsa.

Dupa o constatare ce a durat mai bine de 3 ore, sunt chemat sa mi se comunice concluzia analizei lor: sistemul de incalzire nu functioneaza corect deoarece s-a infundat, si asta din cauza unui antigel necorespunzator. Mai departe mi-au comunicat ca ei nu lucreaza cu antigelul de acea culoare, deci nu aveau cum sa puna il puna ei. Astfel, problema nu e cauzata de ei, deci daca se doreste remedierea, nu se poate face pe garantie. Devizul lucrarii (piese + manopera) uneva la 1.800 de lei.

Am ajuns inlcusiv la seful dep. de garantii, care mi-a confirmat verbal ca asta e pozitia lor, se vede in sistem ca in comanda de reparare de acum 2 ani a fost utilizat antigelul corect...

Incerc sa argumentez:
- nu prea ma pricep la masini, astfel singurele consumabile schimbate de mine sunt combustibilul si lichidul de parbriz;
- nu am fost la niciun alt service cu masina din 2 motive: voiam cele mai bune servicii post-vanzare si in niciun caz nu voiam sa periclitez pastrarea garantiei prin interventia unui service neautorizat!
- masina nu a fost inchiriata sau utilizata de altcineva astfel incat sa se puna problema ca aceasta persoana sa fi schimbat antigelul;
- sa fim sinceri, intre "antigel corect marcat in sistem" si "antigel utilizat efectiv la reparatie" stim ca se pot schimba lucruri...

Astfel, sunt in situatia in care eu sunt absolut convins ca service-ul Tiriac Auto este singurul si ultimul care a lucrat pe acel sistem defectuos, deci ei au pus acel antigel necorespunzator, dar in acelasi timp nu pot sa le demonstrez ca nici eu (sau nici altcineva la solicitarea mea) NU a umblat la acel sistem si a schimbat antigelul.

Ce parere aveti de aceasta situatie? Exista vreo solutie pentru a obtine repararea pe garantie?

Va multumesc anticipat!

Dannyboy

Ia legatura cu HAR (Hyundai Auto Romania) si expune-le problema.

exelero Membru
Membru

Mesaje: 5
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2013
multumesc de rapsuns. am facut asta, le-am trimis o plangere pe adresa de email de la contact.

Dannyboy

E cam singurul lucru pe care il poti face. Ce-i drept, de vreo 5 ani am cam pierdut legatura, asa ca nu stiu cam ce mai e azi p-acolo.

Razica Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 193
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6L/126 cp
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Ce culoare are antigelul pe care ti l au pus la tiriac?
Ce scrie pe factura in dreptul antigelului?


Eu te cred. La dab auto acum 2-3 ani aveau ulei 5w30 in ambalaj de 10w40 sau ceva de genul. Cica asa venise ambalat de la furnizor.

exelero Membru
Membru

Mesaje: 5
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2013
Razica scrie:
Ce culoare are antigelul pe care ti l au pus la tiriac?
Ce scrie pe factura in dreptul antigelului?


Eu te cred. La dab auto acum 2-3 ani aveau ulei 5w30 in ambalaj de 10w40 sau ceva de genul. Cica asa venise ambalat de la furnizor.


salut,

nu mai tin minte cum era cu aceste culori. ei sustin ca pun doar de culoarea cealalta (fata de cea pe care au gasit-o in sistemul masinii).

problema e ca intre timp mi-a raspuns Hyundai Motor care imi spun ca au vorbit cu service-ul, si ca ii cred pe astia...

alte idei?

exelero Membru
Membru

Mesaje: 5
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2013
Copiez si mailul primit drept raspuns la plangerea mea:

Va confirmam primirea mesajului dumneavoastra privind autoturismul Hyundai i30 al carui utilizator sunteti.

Va multumim pentru e-mailul transmis si de asemenea dorim sa va comunicam faptul ca Hyundai Auto Romania a contactat inca de la inceput, reprezentanta autorizata – Tiriac Auto Bucuresti privind sesizarea adresata si totodata verificarea tuturor aspectelor reclamate.

Conform datelor primite de la reprezentanta autorizata Hyundai, aceasta nu a utilizat un alt tip de antigel in sistemul de racire decat cel recomandat de catre producator care de altfel se regaseste si pe documentele ce sunt puse la dispozitia clientului. Totodata, mentionam ca la toate autoturismele Hyundai se utilizeaza un singur tip de antigel.

Precizam ca analiza defectiunilor, solutia de remediere si decizia daca intra sub incidenta garantiei este acordata doar de catre unitatea service autorizata Hyundai, care a facut constatarea asupra autoturismului, conform procedurilor emise de producator, a legislatiei in vigoare cat si a documentelor care reglementeaza o astfel de situatie.

Mentionam ca orice defectiune ce apare in perioada de garantie si care este direct legata de nerespectarea conditiilor impuse de producator, nu poate fi solutionata in conditii de garantie, informatii ce se regasesc in Pasaportul service ( certificatul de garantie) al autoturismului.

Dorim sa va asiguram ca Hyundai Auto Romania ramane in continuare la dispozitia dumneavoastra in concordanta cu politica sa de satisfacere a clientilor si dorim sa va asiguram ca optimizarea serviciilor oferite clientilor nostri reprezinta pentru noi o prioritate.


Din ce inteleg din text, ei in sistem au marcat antigelul corect - astfel ma astept ca si pe documentul pe care mi l-au dat tot ala corect este afisat.
Dar noi stim cu totii ca intre ceea e e trecut intr-un sistem si realitate pot sa apara diferente, atat din eroare umana, dar si (mai ales?) din rea intentie...

exelero Membru
Membru

Mesaje: 5
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2013
Am gasit factura ce contine produsele si serviciile aferente pe care a trebuit sa le achit si atunci (februarie 2016) -- antigel, produs curatare si manopera aferenta.

Atasez o copie a acestui document. Intrebarea e daca este concludent ce este trecut la denumirea antigelului - reiese din asta tip/model/culoare?

Chiar asa, stie cineva exact tipul/modelul de antigel care ar trebui folosit la acest model de autoturism?
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Dannyboy

Daca ai manualul, citeste-l. In el gasesti tipul de antigel recomandat. Dar iti spun eu ca e pe baza de etilen-glicol.
Daca s-a folosit acest antigel, ar fi in regula. Numai ca e cam mare diferenta. Si sincer, nu se justifica aceasta marca. Sunt si altele mai ieftine.

Razica Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 193
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6L/126 cp
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Din ce vad eu, de pe deviz lipseste apa distilata. Ar trebui sa fie 2L de apa distilata, asta daca e la fel ca la motorul 1.6 mpi (acelasi volum de 6L). Mai citeste odata manualul si vezi ce zice. La mine de exemplu se dilueaza 4l antigel cu 2 l apa distilata.
Mai e ciudat si ca scrie repsol sec. Fara un nume ceva sau un indice. Eu de exemplu o sa schimb antigelul cu hepu g11 de culoare albastruie..aceeasi culoare ca cel din masina.


Înapoi la i30