Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i30 Jante

Jante

Spaţioasă

Mesaj necitit 28 Oct 2011, 20:18
Dannyboy

Jantele sunt astea, cu J7, ET necunoscut, fara inele de centrare, cu piulite de prindere, echipate cu anvelope 205/55/16 Hankook (cu care a venit masina). Le am de mai bine de 2 ani, merg perfect si nu au cauzat vreo neplacere masinii.

Mesaj necitit 28 Oct 2011, 22:41
flomar Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 300
Localitate: Braşov
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1,5
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006
Mamaaaa, sa-mi frig una !!! Pai te-a costat una mai mult decat pe mine revizia =))

Sa le stapanesti sanatos @Dannyboy.

Hai sa ma laud si eu cu ale mele ;)) :
DSC02232b.jpg

De fapt vreau sa scot in evidenta faptul ca astea de tabla au poansonate ET-ul ;)
Si faptul ca la Bucuresti si Botosani salariile e mari, de... aliaj. La Brasov sunt de... tabla. Sau sunt eu de vina? :-??
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Mesaj necitit 28 Oct 2011, 23:14
Dannyboy

Se impune o precizare. La era respectiva au costat 1150 lei, transportul fiind gratuit.

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 12:42
feedback Membru
Membru

Mesaje: 89
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
Totusi, având in vedere ca roata iese mai in afara, nu se murdareste masina mai usor ? Sa nu mai spun de pietricele ...

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 13:32
Dannyboy

Nu. Am aparatori de noroi la roti.

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 13:41
feedback Membru
Membru

Mesaje: 89
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
Aparatori am si eu. Ajuta, dar daca ajungi prin noroi ...

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 14:27
feedback Membru
Membru

Mesaje: 89
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
flomar scrie:
... Si faptul ca la Bucuresti si Botosani salariile e mari, de... aliaj. La Brasov sunt de... tabla. Sau sunt eu de vina? :-??


Răutăciosule :) hai să-ti zic cum am gândit eu.
Jantele originale (care au venit cu masina) sunt R16, cu anvelope de vară 205. Buuun. In cazul in care vreau să păstrez janta originală de 16 si pun anvelope de iarnă 205 R16 , pretzul final ajunge 4 X 450 (minim) = 1800 ron

Am mers pe ideea de a avea roti separate pentru iarnă pe cât posibil cu jante de tabla R15. Am cumpărat 4 anvelope Dunlop R15 pe 195 la pretul de 1200 ron. Jantele aliaj sunt second, au costat 800 ron (transport inclus). Total 2000 ron. Am vrut să iau de tablă, dar noi sunt la 1000 ron, pretul fiind exagerat. Iar ce am găsit second, crede-mă că nu merită banii.

Trăgând o linie, nu crezi că e mai indicat să dai 200 ron in plus, si să ai roti separate ? Mai ia in calcul si faptul că de două ori pe an, ar fi trebuit să schimb anvelopele iarnă/vară pe jantele originale. Asa ... schimb doar rotile.

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 15:34
Dannyboy

„Rautaciosule”.... =))


Cat de mult poate sa-mi placa!

Recunosc, e offtopic. Imi impun 3 zile sa nu mai postez in aceasta sectiune.



=))

Scuze, dar nu m-am putut abtine!

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 18:28
Alex_Ntz Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 203
Localitate: Bucuresti/Calarasi
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1.4/109 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Eu nu vreau inca sa montez cauciucurile de iarna, astept sa se mai raceasca afara, dar sunt curios care o sa fie dif intre 5,5 si 6j cat au astea de tabla care le-am cumparat, cam cat ies in afara mai ales ca eu nu am aparatori de noroi la masina :(

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 18:56
Dannyboy

Nu vei vedea nici o diferenta, e prea mica.

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 19:00
feedback Membru
Membru

Mesaje: 89
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
Dannyboy , ai omis ceva. De fapt era răutăciosule + :)

Acum altă fază :))
Am fost si am spălat masina. La un moment dat aud ceva fâsâind. Mă uit cu atentie si văd că la una din roti, la valvă ... face bulbuci. Termin treaba, mă duc la un peco să verific presiunea. Culmea, două roti (in diagonală) scapă aer pe la valve.
Luni o iau de la capăt, mă duc la vulcanizare. Mama ei de treabă, nu mai bine schimbam si valvele din start ?

Mesaj necitit 29 Oct 2011, 21:20
ilie_v Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 3301
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1399
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."

flomar scrie:
Mamaaaa, sa-mi frig una... la Bucuresti si Botosani salariile e mari, de... aliaj. La Brasov sunt de... tabla. Sau sunt eu de vina? :-??



Se pare ca Accentului ii sta mai bine cu acestea - si eu am la fel ca si tine.... jante de tabla.

Mesaj necitit 30 Oct 2011, 13:38
Alex_Ntz Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 203
Localitate: Bucuresti/Calarasi
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1.4/109 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Eu am vrut tabla numai pt un singur motiv: nu o sa imi fie mila atunci cand o sa pun lanturi pe ele cum mi-ar fi de alea de aliaj. Alea de aliaj cu care a venit masina nici dupa 3 ani si 3 luni nu au nici cea mai mica zgarietura pe ele :D

Mesaj necitit 30 Oct 2011, 22:52
Alex_Ntz Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 203
Localitate: Bucuresti/Calarasi
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1.4/109 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
O intrebare: astazi am venit cu opelu la buc si am obs ca tata are pe jantele de vara pe spate 2 bucati de tigar de iarna in stare buna( mai merg cel putin 2 ierni) numai ca sunt 195/60/15 fata de 185/65/15 cat le am eu pe alea de iarna, o fi vreo problema daca le pun pe rotile din spate, sa fie 2 de un fel si 2 de un fel? Sau ar fi mai bine sa stau linistit si sa ma duc sa-mi iau eu 2 de iarna si sa-i las omului rotile in pace si oricum ar trebui sa-i iau lui 2 de vara sa le pun la loc.

Mesaj necitit 30 Oct 2011, 23:57
Dannyboy

In afara ca legea te obliga sa le ai pe toate 4 de iarna nu stiu ce sa zic.

Mesaj necitit 31 Oct 2011, 01:36
flomar Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 300
Localitate: Braşov
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1,5
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006
Alex_Ntz scrie:
sunt curios care o sa fie dif intre 5,5 si 6j cat au astea de tabla care le-am cumparat, cam cat ies in afara mai ales ca eu nu am aparatori de noroi la masina :(

insetrubbing.jpg
Am spus-o si mai sus: nu ajunge numai latimea jantei, ci trebuie stiut si offset-ul ei ca sa stim pozitionarea exacta a jantei.

Alex_Ntz scrie:
o fi vreo problema daca le pun pe rotile din spate, sa fie 2 de un fel si 2 de un fel?
Daca inteleg bine vrei sa pui 4 anvelope de iarna diferite, 2 si 2. Nu e nicio problema, trebuie sa le ai grupate pe osii. Acum 2 ierni am avut de iarna pe fata, de 185, iar pe spate de vara de 175. Anul trecut mai mi-am cumparat inca 2 de iarna, de 185, si acum a aparut si legea :)

Am si eu o veste buna si una proasta:
cea buna: mi-am pus anvelopele de iarna
cea rea: le-am pus gresit, cu sensul de rotatie pe dos, deci ar trebui sa merg in... marche arriere :-o

Totusi pot sa o dreg. Zic si eu ca mi le-am pus la o vulcanizare si ca baiatul de acolo a fost tantalau :D Sau nu? ;))
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Mesaj necitit 31 Oct 2011, 08:37
Dannyboy

Problema se rezolva usor, rotile de pe stanga le muti pe dreapta si invers, si asa ajung la sensul de rotatie corespunzator.

Mesaj necitit 31 Oct 2011, 13:23
Alex_Ntz Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 203
Localitate: Bucuresti/Calarasi
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1.4/109 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Unii sunt de parere ca ar fi probleme cu ESP-ul din cauza diferentei de marime

Mesaj necitit 31 Oct 2011, 14:00
flomar Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 300
Localitate: Braşov
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1,5
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006
Foarte buna remarca ta!
Intr-adevar sunt niste tolerante permise si pentru sistemele astea de siguranta, cel putin asa stiu si eu de pe "internet culese".
Spuneam ca in manualul vostru scrie ca abaterile de la dimensiunile standard pot influenta rulmentii, anvelopele, caracteristicile de franare, conducere, spatiile de sub aripi, inclusiv la montarea de lanturi, reglajul farurilor, a garzii la sol, a inaltimii bumper-elor, etc.
Dar scrie ca "pot", deci nicicum ca sunt interzise alte dimensiuni ale jantelor :)

E unul din motivele pentru care eu unul sunt conservator: prefer sa nu ma abat din "permisiunile" producatorului. Daca nici el nu ne-a testat masinile, atunci cine?

Mesaj necitit 31 Oct 2011, 14:50
feedback Membru
Membru

Mesaje: 89
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
flomar , a testat producatorul masina, doar ca a omis sa o testeze pe drumurile noastre ...

AnteriorUrmătorul

Înapoi la i30