Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i30 Plăcuţe de frână

Plăcuţe de frână

Spaţioasă

Mesaj necitit 19 Ian 2011, 12:39
Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Am găsit acest site şi m-am gândit că poate interesează pe cineva
AICI .
Preţul mi-se pare OK şi după imagini se pare că sunt produse originale şi tot aici mai găsiţi şi pentrualte maşini.

Mesaj necitit 12 Mar 2011, 17:07

Mesaje: 53
Localitate: Bucuresti
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Salutare. Am un Hyundai I30, 1.6 benzina, am deja 44.5oo km cu el si astazi am hotarat sa schimb placutele de frana. Cum la service mi s-a cerut un pret astronomic, de parca as avea cel putin Buick, am apelat la prietenul Dannyboy.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Mesaj necitit 12 Mar 2011, 17:08

Mesaje: 53
Localitate: Bucuresti
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Le-am schimbat impreuna in parcare, a durat maxim o ora..
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Mesaj necitit 12 Mar 2011, 17:09

Mesaje: 53
Localitate: Bucuresti
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Cel mai mult dureaza sa dai rotile jos, in rest e treaba simpla, poate si mamaie sa o faca, e doar un surub care trebuie desfacut.


Cam asta e diferenta intre placutele pe care le aveam si noile placute. Erau cam mancate... :touche
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Mesaj necitit 12 Mar 2011, 17:11

Mesaje: 53
Localitate: Bucuresti
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Si o ultima poza, multumiri inca o data lui Dannyboy, un baiat de baza!
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Mesaj necitit 12 Mar 2011, 17:21
Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

welcome Medic şi mă bucur că te avem printre noi, că nu ne-ai uitat. Poate ne vom şi revedea, fizic :D şi vom petrece iar clipe minunate împreună, chiar dacă s-a spart gaşca :)) , de fapt nu s-a spart, doar a schimbat "locuinţa" f:1 . Mai rămâne să-l vedem şi pe Boka şi suntem compleţi :))

Mesaj necitit 12 Mar 2011, 23:41
Dannyboy

Frate, m-ai nenorocit! Asta-mi lipsea acum, sa faca baietii coada la mine, om batran si suferind.
Ma bucur ca am putut sa te ajut si ca totul e in regula.

Mesaj necitit 13 Mar 2011, 00:35

Mesaje: 53
Localitate: Bucuresti
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Da, e jmecher forumul, dar nu reusesc sa imi pun si eu un avatar. In mortii ma-sii de ce tre sa fie de maxim 40 de kb? welcome




:ymhug: :ymhug: :ymhug:

Mesaj necitit 13 Mar 2011, 00:44
Dannyboy

Poate Bogdan sa-ti raspunda, desi ma-ndoiesc. Phpbb asta e o platforma noua si mai trebuie sapat la ea. Da-mi poza si o reduc eu.

Mesaj necitit 13 Mar 2011, 00:57

Mesaje: 53
Localitate: Bucuresti
Tipul: I30
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
multumesc pentru rusini

Mesaj necitit 19 Oct 2011, 20:40
feedback Membru
Membru

Mesaje: 89
Localitate: Botosani
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1396
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2010
i30-ul are vre-un senzor care indica necesitatea inlocuirii placutelor de frâna ?

Mesaj necitit 19 Oct 2011, 21:13
Dannyboy

Are. Dar nu poti sa-i spui senzor, e o tablita care vine in contact cu discul de frana cand placutele ajung la un anumit grad de uzura. Atunci vei auzi un scartait care sigur iti va da de gandit.

Mesaj necitit 20 Oct 2011, 08:39
flomar Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 300
Localitate: Braşov
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1,5
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006
Intrebare: daca nu schimbam placutele decat cand se uzeaza pana la senzor cam care sunt sansele sa se gripeze pistonasele si/sau sa uzeze discurile? Altfel spus: cam cati mm avem de la suprafata unei placute noi pana la nivelul senzorului?
Eu am o fixa sa le schimb inainte de a ajunge la senzor, saptamana viitoare mi-as cam face verificarea de 5 ani, iar anul trecut meseriasul m-a asigurat ca inca nu e cazul sa-mi schimb placutele.

Mesaj necitit 20 Oct 2011, 08:46
Dannyboy

N-am facut niciodata astfel de masuratori, dar va asigur ca puteti merge fara probleme pana cand auziti acel scartait. Nu se creeaza o uzura accentuata a discurilor si nici nu apar probleme la pistoanele etrierilor pentru ca sunt protejate de niste burdufuri.

Mesaj necitit 20 Oct 2011, 23:11
Geopel Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1712
Localitate: Bucuresti
Tipul: Signum
Capacitatea cilindrică: 2172
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2003
flomar scrie:
Intrebare: daca nu schimbam placutele decat cand se uzeaza pana la senzor..............


Florin, eu cred ca rolul senzorului este acela de a te anunta ca e momentul sa te pregatesti de schimbarea placutelor. Doar daca intarzii prea mult pot aparea alte uzuri.
Daca ti le schimbi tu, personal, si daca "senzorul tau interior" iti spune ca se apropie momentul, preferabil ar fi sa nu astepti gerul...

Mesaj necitit 21 Oct 2011, 00:47
flomar Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 300
Localitate: Braşov
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1,5
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006
Le am cumparate, dar le voi schimba la service doar daca meseriasul va considera ca este necesar.
Eu am niste idei fixe legate de griparea pistonaselor, uzarea discurilor, dar probabil sunt reminiscente de la Dacia... strabuna.
Probabil la o masina de 5 ani aceste temeri sunt nefondate.

Mesaj necitit 21 Oct 2011, 07:20
Marian.s Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 387
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Status: Omul cu toporul
@ Flomar, cred ca le poti schimba inainte de termen un pic, nu cred ca e o problema asta. Ideea e sa nu ajunga aproape de suportul ala. Placutele de frana din ziua de azi nu mai sunt facute din acelasi material cu cele de pe vremuri.

Citez:
Viata unui set de placute de frana depinde de o gama larga de variabile, de la stilul de condus pana la anumite legi ale fizicii. Mecanicii si contructorii auto au cazut de acord asupra faptului ca viata unui set de placute de frana poate varia intre 40 si 100 de mii de km. Bineinteles, exista si cazuri unde viata unui set de placute de frana a fost extinsa pana la peste 150 de mii de km.
Sunt multe tipuri de placute de frana. compozitia lor difera. Placutele de frana pot fi fabricate din materiale compozite, pot fi ceramice sau metalice. Ele pot face parte din diverse sisteme de franare, unele solicitandu-le mai mult, altele mai putin. Caldura la care sunt supuse aceste placute de frana este, de asemenea, un factor care decide viata lor. Presiunea si forta de frecare influenteaza si ele viata unui set de placute de frana.
Placutele de frana precum si intregul sistem de franare al masinii, sunt componente care lucreaza din greu intr-un vehicul.
Revenind la materialele din care sunt confectionate anumite tipuri de placute de frana, putem analiza caracteristicile care influenteaza viata unei placute de frana:
- placute de frana organice: sunt fabricate din fibre non-metalice lipite intr-un material compozit. Acest material este tratat cu elemente modificatoare de frictiune, inclusiv grafit si pudra de metal. Se mai adauga materiale de umplutura ce au rolul de a reduce zgomotul si de a spori transferul de caldura;
- placute de frana semi-metalice: sunt un amestec de materiale organice si metale (de la otel si fier pana la cupru). Acestea sunt mai tari s au o rezistenta sporita la caldura;
- placute de frana metalice: sunt realizate dintr-un amestec de metale presate. Se foloseau pe vremuri doar in sporturile auto de performanta. Avansul tehnologiei placutelor de frana organice si semi-metalice le-a transformat pe acestea in produse "expirate";
- placute de frana sintetice: sunt de fapt cele ceramice. Ele sunt realizate dintr-un compozit de material non-metalic sau non-organic, de obicei folosindu-se fibra de sticla sau fibre aramid. Acestea cantersc de obicei jumatate din greutatea normala, sunt mai rezistente, au o eficienta mai mare atat la cald cat si la rece, insa, in acelasi timp, costa si de aproape 2 ori mai mult.
Cele mai bune performante de franare le au placutele de frana organice. Dar aceste performante inseamna si o uzura mai rapida decat in cazul celorlate tipuri de placute de frana. De aceea acestea rezista cel mai putin dintre cele 4 categorii enumerate mai sus.
Placutele de frana semi-metalice se intalnesc acum pe majoritatea masinilor, sunt mai tari, rezista mai mult, insa nu au o eficienta de franare similara cu cele organice. Acelasi lucru este valabil si pentru placutele de frana ceramice, desi am putea spune ca ele tin un pic mai mult, daca soferul este dispus sa plateasca un pret mai mare pe ele si sa aibe o distanta de franare un pic mai mare, in conditii normale de condus.

Mesaj necitit 24 Mar 2013, 01:07
alc2 Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 60
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2010

Salut,
Nu mai deschid un topic nou si sterg un pic praful pe aici....
Azi am trecut la rotile de vara si am aruncat un ochi la discurile spate dreapta si stanga
Am sesizat toata iarna huruitul mult amplificat la primele "frane de dimineata " fata de cum eram obisnuit , chiar daca mergeam cu masina in ziua anterioara. Atunci cand pun frana la viteze mai mari (80+) un duduit si o vibratie usoara in pedala de frana, deci probabil sunt si un pic ovalizate ( abatere planeitate axiala ar fi corect, ovalizare e un termen mioritic :-? ) dar nu asta ma ingrijoreaza in primul rand. Masina pare sa se comporte si usor ineficient la franare , dar nu e critic.
Acum sa nu-mi spuneti ca e rugina normala , pentru ca am mers aproape zilnic cu masina si dovada discurile fatasunt OK
Se vede clar ca placutele nu calca pe toata suprafata discului, dreapta spate e mai accentuat fenomenul
Rulajul = 20.000 Km facuti mai mult extraurban , nici vorba deci de placute uzate iar acea "buza" care apare in partea superioara la discurile uzate este inexistenta in spate.
Daca voi merge in service ma vor aburi probabil cu solutia sa tot pun frane, cat mai dese, puternice si la viteze cat mai mari. Am incercat si asta , din pacate, rugina persista doar pe discurile din spate.

Sunt putin surprins de problema fiindca nu sunt la prima masina , am avut si stiu masini care au stat mult peste a mea, sunt si mai vechi si nu au problema asta.

A mai avut cineva problema asta? Discurile se schimba in garantie sau sunt consumabile ?

Merci.

PS Urmele de lichid din spate stg sunt de la spray-ul aplicat pe prezoane de cei de la vulcanizare :cool:

Mesaj necitit 24 Mar 2013, 06:37
Dannyboy

Din pompa de frana (dublu-circuit) pleaca 2 conducte in modulul ABS. Din modulul asta (BOSCH, cod 589202L300) pleaca 4 conducte (2 fata si 2 spate). In mod normal una din conductele ce vin din pompa trebuie sa actioneze franele spate. Nu pot sa spun daca problema e din pistonasele pompei de frana sau din modulul ABS.
In mod normal frana actioneaza prima data pe fata si cu o mica intarziere pe spate, si actioneaza simultan atunci cand ai greutate pe spate. Inainte de a face altceva, fa un drum cu 4 persoane in masina si apoi verifica discurile spate.
Discurile presupun ca sunt consumabile, dar au si ele o perioada de garantie, bineinteles, in anumite conditii.
Prin „alte parti” n-ai primit raspunsuri?

Mesaj necitit 25 Mar 2013, 13:04
Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

AICI CURATAREA RUGINEI


Dannyboy scrie:
....Inainte de a face altceva, fa un drum cu 4 persoane in masina si apoi verifica discurile spate.
.....


Are dreptate Danny, dar oricum nu te agita, nu au nici pe drac' .
Posibil sa ai ceva mizerie pe la etrier, de care o sa scapi la frânări mai mari si avand maşina încărcată.
Eventual treci şi prin nişte bălţi, mai cu viteză ca să-ţi spele puţin pe acolo :D

alc2 scrie:
.. Masina pare sa se comporte si usor ineficient la franare , dar nu e critic.
...


Sincer, cred că-ţi faci prea multe probleme atâta timp cât maşina frânează, totuşi, bine.

Fă testul aşa cum te-a sfătuit Danny şi mai vorbim după aceea

Maşina având ABS există un alt mod de repartizare a frânării şi este conceput ca atunci când circuli cu ea goală, frâna pe spate să nu acţioneze (ca la cele cu repartitoare) sau să nu acţioneze la aceeaşi intensitate ca cea din faţă. Posibil ca să ai, aşa cum am mai spus, mizerie la etrier (culisa lui), dar se va curăţa.

Alte probleme nu cred să ai. Maşina ta este mult mai nouă decât ale noastre şi la noi, chiar dacă au mai apărut astfel de simptome, au dipărut de la sine făcând ceea ce am spus mai sus.
Ţine-ne la curent.

Următorul

Înapoi la i30