Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i30 Uleiuri şi aditivi

Uleiuri şi aditivi

Spaţioasă

Mesaj necitit 14 Dec 2011, 22:00
Rica Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 973
Localitate: Bucuresti
Tipul: xantia
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 1994
nu vb de ai mei,vb de ai lui bogdan :D

Mesaj necitit 15 Dec 2011, 11:36
Gladiator

Rica scrie:
nu pot decat sa spun ca imi bat tachetii si ca scoate fum,un fum albatru-verzui





................are buba mare..... este pe duca motorul..... X_X

Mesaj necitit 01 Ian 2012, 23:24
razvante Avatar utilizator
Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 253
Localitate: Bucureşti
Tipul: Lancer
Capacitatea cilindrică: 1,6
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2007
Ca sa intru in randul lumii am pus si eu la revizia de 120k km tufoil, un alt aditiv care cica ar fi si mai si. Nu am sesizat nici o schimbare in comportamentul masinii. Mai mult dupa 7000km a inceput sa supureze ulei pe la garnitura capacului culbutorilor. Am crezut ca are prea mult ulei, dar nici vb. La urmatorul schimb nu am mai bagat. Consumul nu a scazut sesizabil, motorul nu a devenit mai silentios, si din cand in cand motorul batea dimineata la pornire. De atunci nu am mai bagat. In schimb m-am hotarat sa trec pe un ulei premium, lucru pe care vi-l recomand si voua. Numai faptul ca nu se gaseste decat la importatori si la serviceurile care il recomanda, m-a convins sa trec definitiv pe ulei MOTUL. Ba mai mult dupa mai bine de 100k mersi cu semi-sintetic Mobil imbuteliat in turcia am ales sa revin definitiv la full sintetic. Inainte de a trece la fullsintetic am facut si un tratament cu un alt aditiv Motul numit MOTUL ENGINE CLEAN. (un engine flush ca sa intelegeti despre ce e vorba). Rezultatul este neasteptat:
-motorul merge rotund,
-nu consuma ulei desi am dat in ea fara mila, 160-180 fiind o viteza obisnuita pe autostrada cu 4 persoane,
-consumul e rezonabil nu prea a sarit de 9 in oras calacata(tineti cont ca la mine consum de oras inseamna traversare oras militari-nicolae grigorescu la ore de varf.) si 5,5-6,5 afara in functie de incarcare si viteza.
-esapamentul nu e negru, ceea ce spune multe despre eficienta functionarii motorului;
-nu am mai auzit tachetii dimineata cu zgomotul ala enervant;
Iar lista poate continua. Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, nu ii fac reclama acestui ulei, nu am nimic de castigat din asta, insa personal de castrol, mobil si total nu vreau sa mai aud. Iar ca recomandare pentru cei ce au terminat garantia, mai dati 30ron in plus si mergeti cu ulei premium, puteti verifica daca corespunde normelor specificate de hyundai, sau mai repede intrati aici: http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45

PS: Rversul medaliei pentru Tufoil, daca la mine nu s-a vazut nici o schimbare notabila, mai avem o suzuki vitara in familiei euro2 '95 si dupa tratamentul cu tufoil, e alta masina. Motorul "rontaie" linistit, nu mai scoate un nor de fum cand porneste, cum facea inainte de tratament si parca si consumul a scazut o idee. Asadar nu e o regula.

Mesaj necitit 02 Ian 2012, 18:43
Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Iată că a trecut câteva luni de când am băgat Dura Lube şi încerc să răspund la întrebarea pe care şi-au pus-o cativa.
ok.
Nu am sesizat nimic, nici ca zgomot, nici ca consum şi nici la pornire. Totul pare la fel ca înainte dar spun PARE.
Chiar dacă nu am simţit eventualele schimbări pe care unii poate le aşteptau, eu sunt în schimb convins că el îşi face treaba.
Eu l-am pus pentru o mai mare protecţie a motorului şi acest lucru nu l-aş putea observa decât desfăcând motorul şi observând cum se prezintă cilindrii, segmenţii etc., lucru pe care nu am de ce să-l fac încă :D , motorul merge şi trage bine.
Voi pune şi data viitoare şi voi schimba şi uleiul pus de Expoziţiei.
Aşa am auzit şi eu @razvante, că Motul ar fi indicat, fiind singurul ulei pe care îl mai găseşti ambalat doar la producător.
O să văd prin Iuni când o să vină rândul schimbului de ulei.

Mesaj necitit 22 Ian 2012, 19:51
claus Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 102
Localitate: Targu Jiu
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008

Astazi am schimbat si eu uleiul de unul singur... am luat ulei 5w30 esp formula si filtru ulei, total cost 230 lei...

Mesaj necitit 22 Ian 2012, 20:47
Gladiator

Bog54 scrie:
... Motul ar fi indicat, fiind singurul ulei pe care îl mai găseşti ambalat doar la producător.
.





.......si uleiul LIQUI MOLY....ESTE AMBALAT DE PRODUCATOR....in Germania.....singurii importatori de la noi din tara sunt ..http://www.limorom.ro/
....eu folosesc aditiv pentru motorina,,,,,cod 5122......sunt ffff multumit ....pe viitor ma bate gandul sa folosesc ulei de la ei



....PS.....A NU SE CREDE CA LE FAC RECLAMA.... :)

Mesaj necitit 11 Feb 2012, 23:36
alc2 Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 60
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2010

Confirm si eu , singurul ulei inca produs ( sau hai sa zicem ambalat ) in De , e Liqui Moly. Eu am luat LM si inainte de i30 cand aveam un Focus 2.0 TDCI cu DPF , si nu gaseam un ulei compatibil cu pacatosul DPF . Ei au fost singurii cu norma Wss....ceruta de Ford , ulei 5W30 sintetic , la un pet rezonabil. Nici eu nu fac reclama , dar pt cei iesiti din garantie la Vitan e un punct de vanzare LM cu manopera inclusa daca iei de la ei .
La prima revizie intentionez sa vin cu uleiul LM sacosa si sa-i rog sa-l foloseasca , cu toate ca fac fite mai toate service-urile autorizate HAR la faza asta

Mesaj necitit 01 Feb 2013, 16:25
johnnyMI Membru
Membru

Mesaje: 5
Localitate: Timisoara
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2009
Am intrebat la un service autorizat RAR pentru Hyundai, daca la schimbul de ulei trebuie sa se curete motorul cu degresant, la care mecanicul zice "la modelul asta de masina nu e indicat", desi i-am mentionat ca trec de la Castrol la Mobil.

Pe facturile de anii trecuti pentru reviziile anualae la reprezentanta am vazut ca de fiecare data au pus degresant, in conditiile in care foloseau aceeasi marca de ulei.

Voi cum procedati?

Mesaj necitit 01 Feb 2013, 16:40
Dannyboy

Pana acum n-am folosit asa ceva. La revizii au folosit Valvoline si Mobil. La ultimul schimb am bagat Motul alaturi de Dura Lube, dar masina a iesit din garantie (5 ani). Si tare mi s-arata ca raman pe Motul.

Mesaj necitit 08 Dec 2013, 17:59
mihailcarp Membru
Membru

Mesaje: 13
Localitate: Bucuresti
Tipul: new I30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2013

Va salut! Sunt nou pe forum si vreau sa va intreb ceva...Am un new i30, 1,4l, benzina...zilele trecute am facut revizia de un an in Expozitiei. Mi-au pus ulei Mercedes Benz MB 229.3 5w40...Stie cineva ceva despre uleiul asta? E ok, nu e ok? Sincer, pe net nu prea gasesti multe despre tipul asta de ulei. Multumesc!

Mesaj necitit 08 Dec 2013, 18:52
Dannyboy

Nu stiu ce indicatii sunt in manualul tau. La i30 stiu ca se baga 5W30 pentru ca are o plaja mai mare de utilizare pentru temperaturi joase. Uleiul a fost cel furnizat de service?

Mesaj necitit 08 Dec 2013, 19:07
mihailcarp Membru
Membru

Mesaje: 13
Localitate: Bucuresti
Tipul: new I30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2013

Da, e uleiul pus de cei din Expozitiei. 5W40 apare in cartea de service a masinii... Ce voiam sa stiu, e daca uleiul MB e "bun" sau "rau"...ca discutiile despre uleiuri nu se vor termina niciodata!
Multumesc pentru raspuns!

Mesaj necitit 08 Dec 2013, 19:12
Dannyboy

Ma interesez ce e cu uleiul asta. Daca vrei ceva detalii despre piese da-mi VIN-ul pe privat, numai asa pot sa caut cate ceva.

Mesaj necitit 08 Dec 2013, 19:18
Dannyboy

Am gasit niste specificatii aici.

Mesaj necitit 08 Dec 2013, 19:24
mihailcarp Membru
Membru

Mesaje: 13
Localitate: Bucuresti
Tipul: new I30
Capacitatea cilindrică: 1400
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2013

VIN-ul ti-l dau maine...ca talonul e in masina... Site-uri unde apar specificatiile MB am vazut.,..ce nu stiu eu, e legat de uleiul care, zic ei, e produs de MB...asa si unele produse Aral sau Elf respecta cerintele MB 229.3.... Sper ca m-am facut inteles...

Mesaj necitit 08 Dec 2013, 19:32
Dannyboy

Am priceput.
Chiar nu stiu ce sa zic legat de compatibilitatea acestui ulei cu motoarele asiatice. Din fericire garantia mea s-a terminat. Zic din fericire pentru ca a scazut grav de tot calitatea serviciilor din Expozitiei. La ultimele 2 schimburi am folosit Motul 8100 eco-nergy si sunt foarte multumit. Daca vrei sa discutam pe larg despre problemele astea te invit la intalnirea saptamanala de duminica de la Polivalenta. S-ar putea sa nu-ti para rau.

Anterior

Înapoi la i30