Ca sa intru in randul lumii am pus si eu la revizia de 120k km tufoil, un alt aditiv care cica ar fi si mai si. Nu am sesizat nici o schimbare in comportamentul masinii. Mai mult dupa 7000km a inceput sa supureze ulei pe la garnitura capacului culbutorilor. Am crezut ca are prea mult ulei, dar nici vb. La urmatorul schimb nu am mai bagat. Consumul nu a scazut sesizabil, motorul nu a devenit mai silentios, si din cand in cand motorul batea dimineata la pornire. De atunci nu am mai bagat. In schimb m-am hotarat sa trec pe un ulei premium, lucru pe care vi-l recomand si voua. Numai faptul ca nu se gaseste decat la importatori si la serviceurile care il recomanda, m-a convins sa trec definitiv pe ulei MOTUL. Ba mai mult dupa mai bine de 100k mersi cu semi-sintetic Mobil imbuteliat in turcia am ales sa revin definitiv la full sintetic. Inainte de a trece la fullsintetic am facut si un tratament cu un alt aditiv Motul numit MOTUL ENGINE CLEAN. (un engine flush ca sa intelegeti despre ce e vorba). Rezultatul este neasteptat:
-motorul merge rotund,
-nu consuma ulei desi am dat in ea fara mila, 160-180 fiind o viteza obisnuita pe autostrada cu 4 persoane,
-consumul e rezonabil nu prea a sarit de 9 in oras calacata(tineti cont ca la mine consum de oras inseamna traversare oras militari-nicolae grigorescu la ore de varf.) si 5,5-6,5 afara in functie de incarcare si viteza.
-esapamentul nu e negru, ceea ce spune multe despre eficienta functionarii motorului;
-nu am mai auzit tachetii dimineata cu zgomotul ala enervant;
Iar lista poate continua. Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, nu ii fac reclama acestui ulei, nu am nimic de castigat din asta, insa personal de castrol, mobil si total nu vreau sa mai aud. Iar ca recomandare pentru cei ce au terminat garantia, mai dati 30ron in plus si mergeti cu ulei premium, puteti verifica daca corespunde normelor specificate de hyundai, sau mai repede intrati aici:
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45PS: Rversul medaliei pentru Tufoil, daca la mine nu s-a vazut nici o schimbare notabila, mai avem o suzuki vitara in familiei euro2 '95 si dupa tratamentul cu tufoil, e alta masina. Motorul "rontaie" linistit, nu mai scoate un nor de fum cand porneste, cum facea inainte de tratament si parca si consumul a scazut o idee. Asadar nu e o regula.