Mesaje: 3301 Localitate: Bucuresti Tipul: Accent Capacitatea cilindrică: 1399 Combustibil: Benzina Anul fabricaţiei: 2008 Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."
PS: de care butelie iti pui? - am vazut unele micute de 25-28 litri care se pot monta in lateral - lasandu-ti si loc de roata de rezerava, special facute pentru masinile mici, dar de ce sa nu profite si ceilalti?
Cred ca o sa fie o butelie toroidala de 41 de litri in locul rotii de rezerva(ingusta), iar roata o arunc in portbagaj. Ei mi-au spus sa imi pun de 52 litri(pt o autonomie mai mare) si sa pun polistiren sa se aseze bine placa, dar nu prea vreau asa pt ca am si tava din portbagaj tot pt roata ingusta si nu vreau sa arate aiurea. Daca nu intra nici ala, 34 litri ar fi ultima solutie. Prima data mi-au dat o oferta cu rezervor cilindric de 55 litri, dar nu vreau asa.
Studiaza bine cum iti va afecta si performantele masinii. La un Cielo cu instalatie de fabrica cu 5 persoane si bagaje la bord trebuia trecut pe benzina sa pleci de la semafor sau sa opresti AC-ul.
Am fost, am lasat masina in service, am optat pt un rezervor de 34 litri si asa este un pic mai sus... Performantele masinii scad cu 10%, iar investitia am facut un calcul si intr-un an si vreo 2 luni o amortizez(calculat cu 1200 km/luna la un consum mixt de 7%)
Problema se pune aşa. Tu ai prins garanţia de 7 ani? Dacă da, atunci trebuie să cunoşti faptul că, dacă montarea nu se face la un service Hyundai, o pierzi. După lege acest lucru nu ar mai fi valabil dar ştii cu este, mori cu dreptatea în mână, ca să nu mai spun de alergătură pe la OPC, tribunale, alea, alea. Ai să-mi spui că şi aceştia unde montează îţi dau garanţie, dar după un calcul, tu mai aveai 4 ani garanţie la motor la Hyundai. Cei unde montezi instalaţia îţi dau tot 4 ani sau doar 1 an sau 2? :Şi dacă nu mă înşel, aceştia îţi dau garanţie la instalaţie şi montaj, nu şi la motor; nu ştiu dacă merită. Feresacă domnu' să ai vreo problemă la motor după un timp, pentru că se ştie că mersul pe gaz al motorului este mai uscat, iar reparaţia va costa cât nu face maşina. Nu ştiu, dacă situaţia se prezintă astfel, eu parcă nu aş risca.
Cu garantia nu stiu cum va fi la el,(eu avand gaz din fabrica garantia a fost tot de 5 ani) dar uzura motorului nu va fi foarte mare.Am demontat aspiratia ca sa o lustruiesc si uzura camasii nu era foarte mare zic eu.Uleiurile sunt mult mai bune si schimbate la timp,isi fac bine treaba.(eu il schimbam la 10.000 km).Sa o stapanesti sanatos si la multi km. Dan_paul exact aceeias masina cu a mea,dar nu uita cateva mici diferente : motorul ala e proiectat si facut in anii '70 de opel;e motor de turatie(se simte bine peste 3500 de ture);are cursa pistonului lunga, deci puturos din nastere ;are doar 59 kw,cam 75 de caluti si aia batraiori ;iar daca mai vrei sa faci economie la economie neturand-o asa cum zici tu mai bine te da-i jos si o impingi ca sa nu mai consume deloc......
Sunt constient de garantie ca am pierdut-o. Discutii pro si contra sunt multe @Bog54, iar astia de la hyundai sunt niste vai de mama lor, peste vreo 5-10 ani o sa se apuce si ei de instalat(in ro). Apropo acum ceva timp au lansat/aratat hyundai i30 blue drive care este pe gpl, am impresia ca si i20 si i10, iar masini pe gpl din fabrica sunt destul de multe, la alea nu s-o strica motoru daca stam sa o luam asa?
Gata, am ridicat masina, nu am mers pe gaz decat vreo 20-30km deci nu prea am avut cum sa imi dau seama, ca prima impresie zic ca este aproape la fel...urmeaza sa o testez mai bine
Danute eu zic ca un sfat de la unu' care a trecut prin asta e bun,ce va face mai departe e treaba lui,ca doar de aia ne adunam pe aici,sa ne ajutam. Stima domnilor si milioane de km.cu sau fara gaz.....
Mesaje: 3301 Localitate: Bucuresti Tipul: Accent Capacitatea cilindrică: 1399 Combustibil: Benzina Anul fabricaţiei: 2008 Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."
Am colegi care si-au montat instalatii cu GPL si sunt foarte multumiti, cunosc taximetristi care au depasit 100.000 pe gaz lichefiat si sunt la fel de multumiti de masina ca si inainte, asa ca nu este o idee rea, important este sa fie montata corect si sa se faca setarile corespunzatoare mersului mixt - gaz/benzina.
Bafta multa si sute de mii de kilometri fara de probleme fiecaruia!
Alex - felcitari pentru achizitie - poti deschide un topic de intretinere motor pe GPL, sa fie cunoscute si reviziile ce ti-au fost impuse de mersul pe gaz + schimbari de filtre specifice, perioade de reglaje, etc.
Multumesc, mi-au spus ca trebuie sa ma duc la revizie din 6 in 6 luni sau 15.000km si o sa ma coste in jur de 90-95 lei, schimba 2 filtre , verifica etanseitatea si o baga pe calculator pt setari
Am facut azi un test plin-plin, 120km-aproape 10 litri, jumate autostrada, jumate pe DN, pe autostrada intre 100-130km/h, pe dn intre 60-120km/h. Avand in vedere ca pe benzina aveam un consum de 6-6.5 la vitezele astea eu zic ca e cat de cat ok, cred ca se poate si mai putin, nu stiu cum e setata dar diferenta intre gaz si benzina este insesizabila, nu am simtit diferenta la accelerare. Am vb cu un prieten si zicea ca e posibil sa imi fi dat consum mai mare pe gaz ca sa am si putere, iar ei mi-au zis cand am plecat din service ca daca mi se pare ca imi consuma mult sa ma duc iar la ei sa o regleze. Cam ce parere aveti? Sa o las asa, sa o mai reglez? In Buc mi-a luat vreo 5 litri in 40-50km...
Mesaje: 3301 Localitate: Bucuresti Tipul: Accent Capacitatea cilindrică: 1399 Combustibil: Benzina Anul fabricaţiei: 2008 Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."
6.5 % x 5.3 lei/l =35 lei cu benzina 8.3% x 2.8 lei/l = 23 lei GPL. Prin urmare platesti cu 33% mai putin cu setarile astea si ai aceleasi performante ca si benzina. Daca vrei sa fie mai economic adica sa consume mai putin gaz trebuie sa sacrifici din performante. Eu estimez ca daca vrei o economie de 50% respectiv sa te coste la jumatate fata de mersul pe benzina trebuie sa sacrifici 30% din puterea motorului.
Din argumentele pro se considera ca arderea in cazul gazului este mai buna decat in cazul benzinei rezultand si mai putine noxe.