Prima pagină Tips & Triks Utile Comparatie ulei motor

Comparatie ulei motor

Cine ne ajută

Mesaj necitit 09 Iul 2014, 14:49
marius.zadara Membru
Membru

Mesaje: 69
Localitate: IF
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1493
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2007
Fara a dori sa deschid disputa "cel mai bun/prost ulei pentru motor", va propun un mic tabel comparativ privind caracteristicile catorva uleiuri de motor asa cum sunt ele prezentate de catre producator. Cum sunt ele in realitate sau cum raspunde masina este cu totul alta discutie.

Asadar, am luat cateva uleiuri din gama 5W-30/5W-40 si le-am comparat caracteristicile publicate de producator. Evident, din start imi asum eroarea de a compara mere cu pere, dar avand intentia de a alege un ulei (cat mai bun) din cele avute in vedere, a trebuit sa le compar caracteristicile la nivel global, nu pe categorie.

Dintre toate caracteristicile cele mai importante pe care le-am studiat au fost:

a) Vascozitatea,
- la 40: cu cat este mai mica, cu atat mai bine, efortul si uzura la pornire fiind mai mici
- la 100 C: cu cat este mai mare, cu atat mai bine, efortul si uzura in timpul mersului fiind mai mici

b) "Sulphated ash" (un termen in romana nu gasesc, poate doar "cenusa", dar ...) - nu am gasit o explicatie a termenului, dar pe baza traducerii in romana inteleg ca este un factor al reziduurilor produse de ulei (cenusa) - deci cu cat este mai mic, ar trebui sa fie mai bine. Teoretic.

c) "HTHS Viscosity" (de data asta niciun termen in romana) cel mai bine este explicat aici: "High temperature high shear (HTHS) viscosity of engine oils is a critical property that relates to the fuel economy and durability of a running engine. The drivers behind lowering HTHS viscosity are new global governmental regulations to improve fuel economy (FE) and lower greenhouse gases (GHG) in new vehicles. Lower HTHS viscosity tends to improve FE and lower GHG but higher HTHS viscosity affords better wear protection so a careful balance must be found when formulating an engine oil". In concluzie, nici prea mare, nici prea mic nu trebuie sa fie.

d) "Pour point" - temperatura minima de la care lichidul isi pierde caracteristicile. Dat fiind faptul ca este vorba de temperatura minima, este vorba de temperatura mediului, asadar trebuie luata in calcul zona geografica in care masina ruleaza.

e) "Flash point" - temperatura minima de vaporizare a lichidului. In cazul nostru temperatura de la care uleiul incepe sa fie ars, caci da, uleiul este ars si nu produs. Vordind de o temperatura interna, aici intra in calcul temperatura din camera de ardere si deci cu cat este mai mare aceasta valoare, cu atat ar trebui sa fie mai bine (uleiul rezistand la temperaturi mai inalte)


Pe baza acestor factori se poate trage o concluzie asupra unui ulei de motor care sa corespunda cerintelor fiecaruia. Reafirm ideea ca un ulei perfect exista doar localizat, in functie de cerintele fiecaruia, nefiind unul care sa fie perfect pentru orice combinatie dintre masina si sofer. Sper insa ca tabelul propus sa va fie de ajutor in alegerea pe care o faceti.

Sunteti liberi sa folositi tabelul dupa cum bunul plac, mentionand insa sursa de unde l-ati preluat (forumul). In timpul realizarii lui, este posibil ca unele erori de redactare sa se fi strecurat, nefiind responsabil de acestea, cum dealtfel nici de alegerea uleiului pe baza tabelului. Scopul comparatiei nu este de a face publicitate unor anumite marci de ulei sau a denigra/favoriza pe unele in defavoarea altora. In cadrul fisierului veti regasi si link-urile catre caracteristicile fiecarui ulei.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Înapoi la Utile