Prima pagină Tips & Triks Utile Jante si cauciucuri iarna

Jante si cauciucuri iarna

Cine ne ajută

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 16:19
andreiusca Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 792
Localitate: Bucureşti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1,1
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Buna baieti,

Am si eu o intrebare, o arunc asa acum inainte de concediu ca poate primesc raspuns dupa si ma ajutati sa ma decid ce sa cumpar.
Intrebarea : "Ce jante si ce cauciucuri sa-mi iau pentru iarna?"
Eu ma tot uit, insa nu stiu nimik despre producatori, variante optime.. si sincer mi-as lua ce-i mai ieftin pe piata daca nu as avea vreun motiv bun sa fac altfel
Ce am inteles eu pana acum e ca trebuie sa-mi iau cauciucuri de iarna si eventual jante de aluminiu. Si sa pun cauciucurile de iarna pe jantele de tabla pe care le am acum si sa las caucicurile de vara pe jantele de aluminiu (Sper ca am inteles bine explicatia primita de la un prieten dragut.... nu spui cine... ca poate am gresit exprimarea). Dar.. acum.. sa iau o anume firma ?...
Asadar, poate dati si voi o mana de ajutor unui om sarman .. ;;)

Multumesc anticipat!

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 16:27
Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Părerile sunt împărţite şi mai ales depinde de buget.
Eu personal aşa am făcut. Am păstrat jantele de tablă şi mi-am pus cauciucuri Continental de iarnă pe ele .
Până acum şi am deja 3 ierni cu ele am fost foarte mulţumit.
În primul rând cauciucul de iarnă trebuie să fie moale şi să aibă un profil cât mai adânc (greu de explicat scris).
Firme producătoare sunt multe dar nu toate fac şi cu materiale bune şi de aici începe o altă poveste.
Este bine că ai întrebat acum ca să vedem ce soluţie mai bună găsim ....pentru tine :D cu atât mai mult cu cât intenţioney, aşa cum am spus în alt topic, ca pentru membri să obţinem şi o reducere.

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 16:43
Rica Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 973
Localitate: Bucuresti
Tipul: xantia
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 1994
cel mai prost cuciuc de iarna se va purta mai iarna decat orice cauciuc de vara

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 16:46
Marian.s Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 387
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Status: Omul cu toporul
In principiu prietenul are dreptate, nu se merita sa pui gume de iarna pe jante de aluminiu, mai un derapaj, mai o bordura sub zapada sau gheata si pe urma te doare sufletul si buzunarul. Cauciucuri de iarna...vb lu' Ghita Pristanda..familie mare coane, remuneratie dupa buget... Stabilesti un buget si vb cu baietii dupa aia:D

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 16:55
Dannyboy

Mi-e sa nu va bufneasca rasul, jantele de tabla sunt mai scumpe decat cele de aliaj. Singurul avantaj e ca cele de tabla se pot repara. Mai e o chestie, ca sa ajungi iarna pe polei sa derapezi in asa hal incat sa strici o janta de aliaj inseamna sa ai ceva viteza...

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 17:00
Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Nu se pune problema îndoirii în ambele cazuri.
dar, deh, păstrezi şi tu alea de aliaj pentru vară că deh, sunt mai făţoase :)) şi nu te mai chinui cu schimbatul caucioacelor, echilibrarea lor, etc :D .

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 17:07
Marian.s Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 387
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Status: Omul cu toporul
Au mama ce m-ar durea sufletul sa vad vreun destept care vine, vine, vine si nu se mai opreste decat in jentile mele, sau cine stie ce gura de canal sau altceva. In afara de asta, vulcanizarile din Buc...Dat jos cauciuc de pe masina, schimbat, echilibrat, pus la loc...30 ron de roata, la Piatra Neamt, scos cauciuc pana, facut pana, echilibrat, pus rezerva la loc in portbagaj, montat roata vulcanizata, etc ce alte vraji a mai facut el pe acolo, 10 ron. Si a durat fix 10 min toata chestia

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 17:08
Rica Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 973
Localitate: Bucuresti
Tipul: xantia
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 1994
alea de tabla sunt sfinte
unu sau doua ciocane si le indrepti
alea de aliaj ....

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 17:09
Marian.s Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 387
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Status: Omul cu toporul
Don't tell me, si acu mai umbli cu ciocanu' de juma de kilogram in portbagaj?

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 17:20
Rica Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 973
Localitate: Bucuresti
Tipul: xantia
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 1994
nu domle aia de la vulcanizare
la aliaje sare bucata

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 20:10
Radu_dac Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 852
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,4L
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Mai tovarasi, intreaba omu' ceva si voi bateti campii.Andreius zise bine mezinu' mai sus,hotaraste ce bani ai de cheltuit si pe urma vb.(ce :ymdevil: ati facut cu "cameron" pe aicilisea)

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 20:17
eco_ionut Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1375
Localitate: Bucuresti
Tipul: Logan
Capacitatea cilindrică: 1,5l
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006

Andreea nu e neaparat nevoie sa iei si jante. Asta e alegerea ta. Eu unu mi-am luat 4 cauciucuri Dunlop Wintersport 3D si sunt foarte multumit. Toamna si primavara fac o vizita la vulcanizare si le schimb si gata. Partea buna e ca verific si starea rotilor cu aceasta ocazie si indrept micile defectiuni.

Mesaj necitit 05 Iul 2011, 20:53
Radu_dac Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 852
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,4L
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Ionut de cate ori crezi ca o sa poti face asta?La un moment dat talonul anvelopelor va ceda' nervos'(mai repede decat crezi)si nu le vei mai putea folosii.Sunt de acord cu tine ca este cea mai ieftina solutie-dar numai pe termen scurt.

Mesaj necitit 06 Iul 2011, 08:29
Rica Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 973
Localitate: Bucuresti
Tipul: xantia
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 1994
o ceda talonu'
da' nu uita ca si cauciucu' are o perioada de viata
nu cedeaza talonu' cat cauciucu e ok
talonu' cedeaza cand imbatraneste cuciucu' si adio...

Mesaj necitit 06 Iul 2011, 09:16
eco_ionut Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1375
Localitate: Bucuresti
Tipul: Logan
Capacitatea cilindrică: 1,5l
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006

Oricum masina nu prea sta asa ca vorba lui Rica nu cred ca o sa cedeze talonul inaintea cauciucului.

Mesaj necitit 06 Iul 2011, 10:51
ilie_v Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 3301
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1399
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."

1) Cauciuc de iarna = varianta ECO, la oferta sau ce este mai ieftin (nu o sa ai probleme cu el);
= varianta fite --> te uiti prin clasamente si iti cumperi vreun uinter nu stiu de care (firme cu renume care investesc in cercetare, cauciucuri Ok dar si pret pe masura); poti constata ca nu aveai nevoie chiar de fite pentru deplasari obisnuite, caz in care :-?

2) Janta de tabla pentru varianta ECO (asa am folosit si eu pana in prezent si este Ok) sau tabla pentru iarna si aliaj pentru vara --> se mai pune problema spatiului de depozitare pe perioada primavara / vara / toamna.

Mesaj necitit 06 Iul 2011, 11:29
andreiusca Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 792
Localitate: Bucureşti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1,1
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Well, baieti, eu am vazut pentru masinutza mea, cauciucuri de la 90-300RON.. deci trebuie sa fie o diferenta.. e doar diferent de pret de firma?... sau trebuie sa ma mai uit si la altceva?..

Pentru depozitare, cred ca voi putea abuza de un garaj, deci as avea unde. Si mi-as lua si jante, daca imi voi permite, caci ce am vazut eu pe site-uri sunt pe la 250Ron si mai mult. Oricum n-am gasit prea multe variante de jante pentru masinutza mea.. :( mai ales de 13 :(( .

Si am mai primit o ideee : sa cumpar unele sh... doar ca alea trebuie sa vad cat sunt de uzate intai si mai ales cat ma costa si daca le da cu sau fara jante.. siiii.. daca au si de 13. Sun azi si aflu :D

Mesaj necitit 06 Iul 2011, 11:37
andreiusca Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 792
Localitate: Bucureşti
Tipul: i10
Capacitatea cilindrică: 1,1
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Si inca o chestie.. acum eu am 155/70/R13 acum... Sa-mi iau tot asa pentru iarna..???? Sau sa-mi iau 165/60/R14 ?

Daca imi iau la fel, nu trebuie jante noi, decat daca chiar vreau.. altfel trebuie sa caut si jante.

Mesaj necitit 06 Iul 2011, 11:41
Dannyboy

Ti-ai cam raspuns singura. Daca iei doar pneuri vei face 2 drumuri pe an la vulcanizare, cu risc aproape sigur de a gasi aglomeratie intrucat multa lume face operatia respectiva exact in aceeasi perioada. Daca ai avea alt rand de jante vei face 2 drumuri la intalnirea saptamanala unde intr-o juma` de ora careva dintre noi iti va face schimbul. Simplu.

Mesaj necitit 06 Iul 2011, 11:42
Rica Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 973
Localitate: Bucuresti
Tipul: xantia
Capacitatea cilindrică: 1600
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 1994
ilie_v scrie:
se mai pune problema spatiului de depozitare pe perioada primavara / vara / toamna.

acelasi spatiu ocupa cauciucul gol sau cu janta
nu ai spatiu baga all season ;)

Următorul

Înapoi la Utile