Consider ca sunt cel putin patru criterii in ceea ce priveste calitatea combustibilului:
_politica , comerciala a firmei;
_lacomia patronului de benzinarie;
_posibilitatea motorului de a suporta diverse "amestecuri";
_capacitatea soferului de a distinge diferentele...
Cred ca, de cele mai multe ori,
pretul face diferenta.
Personal, din '95 incoace, am alimentat (fie benzina, fie motorina) de acolo unde era
reclama mai mare...
A utiliza combustibilul cel mai apreciat (cel mai scump) e ca si cum ai cumpara in rate o functionare mai buna si o viata mai lunga a motorului.
Am fost nevoit uneori, din motive lesne de inteles (...neglijenta), sa alimentez de la alte firme decat cea preferata si, cred eu, am reusit sa fac o comparatie. Pana sa dispara din Romania (?!), era Shell. A fost preluata, in mare masura, de MOL, dar nu am fost la fel de multumit, asa ca am inceput sa caut (testez). A ramas Petrom V sau/si, dupa "marele" contract de
vanzare (a se citi
tradare), OMV. Actualmente alimentez doar de la OMV. Petrom V a cam disparut pt. ca "nu au restaurant". Nu vad de ce nu s-ar numi Petrom (fara V) si ar comercializa combustibil de aceeasi calitate ca si cele cu restaurant... Fie sunt niste interese meschine la mijloc, fie intr-adevar exista o intelegere intre firme...
Nu am actiuni la vreo firma implicata, dar, de vreo 16 ani, circul f.mult cu masina si, cred eu, am capatat oarece experienta.
Probabil ca cei care circula relativ putin nu apuca sa faca in timp util diferenta. Dar, daca te zgarcesti la tarate...
Cine isi iubeste masina si schimba la timp uleiul si filtrele ar face bine si sa alimenteze cu un combustibil de calitate, indiferent ce firma prefera.
......................................................................................................................................................
Va rog sa nu considerati postarea mea ca pe un sfat. Pur si simplu asta e parerea mea.
.........