Prima pagină Tips & Triks Utile Reguli de circulatie nescrise

Reguli de circulatie nescrise

Cine ne ajută

Mesaj necitit 10 Noi 2011, 23:54
Geopel Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1712
Localitate: Bucuresti
Tipul: Signum
Capacitatea cilindrică: 2172
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2003
In urma cu cca. un an fiul meu se pregatea de obtinerea permisului de conducere. De atunci am inceput sa notez, pe masura ce ma loveam de ele, diverse situatii + solutii din trafic. Atunci mi-a venit si ideea de a deschide un topic pe aceasta tema. Am intarziat pt. ca nu stiam daca exista o limita per membru in a deschide topice. Mi-am luat inima-n dinti si, pana la urma o fac...

......................................................................................................................................................

Motto

1) Nu doresc sa dau sfaturi, incerc doar sa fac cumva sa invatam fiecare din experienta celorlalti.
2) Nu ma consider un bun sofer deoarece in acest domeniu ai mereu ceva de invatat.
......................................................................................................................................................

( Pe vremuri erau publicate niste carticele cu diverse incidente si accidente din trafic, din care chiar aveai de invatat ceva. Acum, desi traficul e mult mai intens, iar soferii si pietonii mult mai "pestriti", pauza educatie.
Ori suntem prea multi, ori banul trebuie sa circule doar in anumite directii.. )

......................................................................................................................................................

Incep prin a recunoaste ca am ratacit lista cu pricina, asa ca incep cu ceea ce am pe moment in minte.

Depasirea
-nu o fac daca nu e necesara;
-nu o fac decat daca sunt ferm convins ca nu pun pe nimeni in pericol;
-imi las o rezerva de acceleratie;
-inainte de a o executa, nu stau f.aproape de cel din fata deoarece imi limitez unghiul vizual. Prefer sa las o oarecare distanta inainte, si in felul acesta ating o viteza (acceleratie) mai mare in timpul depasirii iar, daca nu am calculat corect, am o rezerva in a renunta;
-evit sa depasesc in panta (la vale), chiar si o masina lenta. Gravitatia mareste viteza;
-nu depasesc atunci cand observ ca si cel din fata are aceeasi intentie;
-nu accelerez cand sunt depasit. Nu pt. ca nu am voie, ci pt. ca: a) m-as pune si pe mine in pericol; b) ma straduiesc sa fiu responsabil; c) respect colegul de trafic ca sa il respecte si el pe cel care ma va respecta candva pe mine...
-am depasit, pe moment capacitatea de concentrare, asa ca va rog sa continuati (si)voi...... :)

......................................................................................................................................................

Va multumesc pt. rabdarea de a citi si pt. viitoarele voastre completari.

In fond si la urma urmei este un forum auto........................................ hiiiiiii

flomar Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 300
Localitate: Braşov
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1,5
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006
Geopel scrie:
inainte de a executa o depasire, nu stau f.aproape de cel din fata deoarece imi limitez unghiul vizual. Prefer sa las o oarecare distanta inainte, si in felul acesta ating o viteza (acceleratie) mai mare in timpul depasirii iar, daca nu am calculat corect, am o rezerva in a renunta
Asta la mine nu functioneaza!

Eu, dimpotriva, mai stau "la aspiratie" si ies ca bumbalul pe banda cealalta in depasire, cu masina in fibrilatie. Pana acum mi-au reusit :D
In rest respect cele scrise in postarea de mai sus :)

Tot o regula nescrisa spune ca depasirea trebuie sa fie cat mai scurta ca timp.

ilie_v Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 3301
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1399
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."

flomar scrie:
Geopel scrie:
Tot o regula nescrisa spune ca depasirea trebuie sa fie cat mai scurta ca timp.


Bine ca ziceti asta voi, diesel-arii :))

Pe mine ma isterizeaza:
* idiotii ce merg cu farurile de ceata aprinse ziua sau noaptea dar cand nu este ceata (indiferent daca sun proiectoarele fata - mai putin jenante sau cel/cele de spate --> foarte deranjante);
* cei care merg cu 30 km/h (am intalnit chiar dimineata o masina de politisti deplasandu-se astfel);
* cei care te depasesc dupa care iti intra in fata si fac dreapta;
* cei care nu dau semnal / nu se asigura sau te depasesc pe partea dreapta intrand foarte rapid in fata ta (fiindca au un obstacol pe banda lor).

In Bucuresti a aparut Prioritatea de jmecher (din ce in ce mai utilizata), persoanele care abuzeaza de acest drept culegand foarte multe indemnuri sa se duca .... de la colegii de trafic.

Ca regula foarte importanta care nu se invata in nici o scoala ar fi regula de bun simt - chiar daca te-ai bagat ca nesimtitul, ai fortat da macar semnal si multumeste cu avariile.

flomar Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 300
Localitate: Braşov
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1,5
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2006
ilie_v scrie:
flomar scrie:
Geopel scrie:
Tot o regula nescrisa spune ca depasirea trebuie sa fie cat mai scurta ca timp.


Bine ca ziceti asta voi, diesel-arii :))
Pai asta e si ideea! Daca stau in spate, la aspiratie, economisesc cateva fractiuni de secunda ;) Oricum nu as da motorasul pentru nimic in lume! 110 CP, 11.5 secunde sa ajunga la 100km/h si 4/100 consum extraurban :) la un pret de nimic: 12000EUR =))

ucinrov Avatar utilizator
Membru
Membru

Mesaje: 33
Localitate: Constanţa
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/115 CP
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2008
In legatura cu efectuarea unei depasiri, am de adus o completare.In opinia mea, este cu totul contraindicat sa schimbi vitezele in momentul depasirii, exista pericolul sa gresesti treapta de viteze dorita (2 trepte peste sau una/mai multe trepte inferioare).Pierzi un tempo esential, pierzi din acceleratie sau mai grav opresti motorul.
Din aceste motive consider ca nu e bine sa schimbi vitezele in momentul depasirii si atunci cand te angajezi in depasire sa fii la o turatie la care ai suficienta putere pentru acceleratie.Ma gandesc la diesel minim 2000 rpm si la benzinara minim 3000 rpm.
Daca gresec cu ceva .... corectati-ma.Ceea ce am spus mai sus am patit-o personal cand eram incepator si credeti-ma ca mi-a inghetat sangele in mine!!!Se puteau intampla lucruri foarte grave ...

O alta chestie care am deprins-o din experienta, la intrarea in curbe nu franez ci doar las acceleratia la 0 sau eventual frana de motor.Tot la inscrierea in curbe, in special la aparitia unui TIR, incerc pe cat posibil sa vad printre rotile lui daca exista alta masina in depasirea TIR-ului.Mi s-a intamplat de 2 ori sa observ un dement angajat in depasire, am franat binisor si m-am incadrat maxim la marginea drumului. evitand la mustata o coliziune cu cretinul.
Credeti-ma ca poti observa relativ usor rotile masinii aflate in depasirea TIR-ului, pe sub TIR, fiind inalt poti vedea daca e ceva in depasire....Pentru a vedea ce este exact in fata mea, pe banda, ma folosesc de vederea periferica, functioneaza.

Geopel Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1712
Localitate: Bucuresti
Tipul: Signum
Capacitatea cilindrică: 2172
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2003
Nu stiu cu ce pot ajuta cele cateva fractiuni de secunda obtinute la aspiratie, in masura in care e bine ca inainte de depasire sa se calculeze si o rezerva de 1-2 secunde. Probabil, la munte, unde posibilitatea de a depasi apare mai greu/rar, e normal ca rezerva sa fie mai mica sau... :) ...necesarul de adrenalina e mai mare.

Cred ca deranjeaza doar farurile de ceata (asa zisele "proiectoare") cu bec xenon.
Eu unul prefer lumina aprinsa ziua (fara a fi ceata), indiferent de la ce far provine. S-a constatat ca o masina in miscare e reperata vizual mult mai repede atunci cand are lumina aprinsa, cu atat mai mult atunci cand culoarea caroreriei o dezavantajeaza. Chiar exista un proiect la nivel mondial care prevede ca, la masinile ce urmeaza a se construi, sa se aprinda farurile odata cu pornirea motorului.
Cat despre stopul de ceata, care este f. deranjant cand nu e ceata, cred ca respectivul sofer pur si simplu l-a uitat aprins.
Obisnuiesc sa fiu indulgent cu aspecte de genul asta, cu atat mai mult cu cat stiu ca mi se poate intampla si mie. Daca am posibilitatea, ii atrag atentia cu respect, si imi vad de drum...
Referitor tot la "lumini", cred ca e bine, cand e intuneric, atunci cand stationam pt. scurt timp, sa nu lasam lumina de intalnire (faza scurta) aprinsa. Timpul cat deranjeaza pe cel ce vine din sens opus se prelungeste f. mult.

Folosesc privitul pe sub masini (si) cand trec de un mijloc de transport in comun aflat in statie pt. a ma asigura ca nu traverseaza prin fata sa vre-un pieton neatent. Este dureros si pt. sofer ranirea unei persoane, indiferent de circumstante...
Este bine ca, in preajma masinilor prin care nu se poate vedea (volum mare sau geamuri putine), sa circulam cu prudenta sporita. Fie poti avea "surpriza" sa dai de un sofer grabit si/sau neatent, fie soferul din masina "opaca" e politicos si invita pe "neatent" sa treaca, fara sa-si dea seama ca ne pune in pericol. Si politetea are neajunsurile ei. Nu mereu "bine faci, bine gasesti" .Probabil e exceptia care confirma regula...

.....................................................................................................................................................

Nu cred ca nervii ajuta cu ceva cand conducem. Este usor sa il injuri pe taximetristul care blocheaza intersectia, pe "papucistul" care nu se asigura, nu semnalizeaza, iti "ia fata" si apoi merge mai incet ca tine, pe curierul care se grabeste mereu, fara a tine cont ca nici noi nu suntem la plimbare, etc etc.
Cred ca daca doar "ii bati obrazul" (nu cu degetul mijlociu...) e mai eficient. Cand injuram, nu facem decat sa transmitem energie negativa, care energie se transmite mai departe... Eventual, ii poti spune politicos ca a gresit, si iti vezi de drum. Si, pana la urma, toti oamenii gresesc la un moment dat.

......................................................................................................................................................

Multumesc celor care au postat aici. Cred si sper ca vor mai fi si alti membrii care au ceva de adaugat... sau de contrazis.
Repet, nu dau sfaturi. Fiecare are stilul sau de a conduce, dar cred ca regulule de baza sunt cam aceleasi.

......................................................... hiiiiiii :driver

Radu_dac Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 852
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,4L
Combustibil: benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Instructorul pe care l-am avut zicea o vorba mare - soferia incepe si se termina cu bunul simt - cred ca este prima regula care trebuie respectata.Analizati situatii din traficul zilnic si spuneti-mi ca nu este asa ; bucurestenii sunt mai grabiti prin definitie,"ard" mai repede pt. ca si orasul este mult mai mare si este mai mult de alergat ; in provincie oamenii sunt mai calmi, mai asezati,au mai mult timp si mai putin nervi.

Geopel Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1712
Localitate: Bucuresti
Tipul: Signum
Capacitatea cilindrică: 2172
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2003
Nu toti oamenii au bun simt.
Eu am o teorie conform careia nesimtirea, deci si bunul simt, sunt de doua feluri: constiena, sau nu.
Daca ai o educatie reusita, daca nu ai cazut in capcana viciilor sau daca nu esti bolnav, atunci ai toate sansele sa dai dovada de bun simt.
Daca esti grobian din nastere, nu prea...
De aici si pericolele in trafic. Oamenii gresesc din diferite motive. Atrage-le atentia fara resentimente, ofera-le inca o sansa, si apoi culege roadele. Transmite ganduri (si nu numai) pozitive si, daca ai rabdare, vei constata ca ai reusit.
Nu recunosc indemnul de a intoarce si celalalt obraz, dar nici nu pun paie pe foc.

E-adevarat, nesimtirea, fie constienta sau nu, trebuie combatuta. Dar nu cu aceeasi arma. Foloseste una mai puternica si mai eficienta. Inteligenta. Adauga-i putina intelepciune, si va da roade.

In fond si la urma urmei, masina e doar un mijloc de deplasare, iar strada nu e un teatru de razboi.
(As da o lege prin care aceste cuvinte sa apara pe fiecare permis de conducere.)
Totodata, strada (si trotuarul) este oglinda societatii in care traim. Putem pleca, sau putem incerca sa indreptam lucrurile cu altruism. Eu unul, avand o fire critica, incerc sa imi aduc aportul in ridicarea standardului...
Cred ca sunt dator si fata de copil. Candva va fi si el parinte si ma va judeca.

......................................................................................................................................................

Am un val de idei in minte, dar cred ca m-am indepartat de subiect. Prosit!

Acc3nt Avatar utilizator
Membru Argint
Membru Argint

Mesaje: 496
Localitate: Bankeryd, Suedia
Tipul: Ioniq 5
Capacitatea cilindrică: 0000
Combustibil: Electric
Anul fabricaţiei: 2021

ilie_v scrie:
* cei care merg cu 30 km/h (am intalnit chiar dimineata o masina de politisti deplasandu-se astfel);


Cand nu sunt in misiune asta este viteza de deplasare pe care sunt obligati s-o aiba ;) (in fine 40 km/h nu 30) dar asta este regula interna :-BD ca majoritatea n-o respecta este altceva, cei care o respecta sunt injurati de noi, soferii civili, care nu stim aceasta reglementare.

Respect la kg si bun simt la m. ;)

Geopel Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1712
Localitate: Bucuresti
Tipul: Signum
Capacitatea cilindrică: 2172
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2003
Am ajuns acum acasa, putin X( de unele aspecte din trafic.

Pt. cele ce urmeaza, persoanele "de fata" se exclud, dar sunt rugate sa le transmita colegilor, rudelor, prietenilor, vecinilor samd (chiar, si nu in ultimul rand, si partenerilor de trafic):


:-! : toate incep, musai, cu "te rog"

_nu mai invita sa traverseze, la "zebra", pietonii care asteapta civilizat pe trotuar trecerea masinilor. Ii pui in pericol si pe ei, si pe soferii care nu au aceeasi intentie si/sau care nu au observat-o pe a ta. Daca, din orice motiv, ai facut-o, macar incearca sa-i atentionezi, fie pieton, fie sofer, in caz de pericol

_semnalizeaza ori de cate ori schimbi directia de mers (banda, contrasens, strada etc).
Semnalizeaza si cand intentionezi sa "iei fata" (fatza :) ) cuiva; il pui in garda si eviti o tamponare sau vre-o vorba "de dulce"; daca s-a suparat totusi...asta e. Da-i fat(z)a inapoi cu prima ocazie, si nu se va mai supara data viitoare.
Nu mai semnaliza curbele... :BangWall .

_daca pleci primul de la semafor si intentionezi sa virezi la stanga intr-o intersectie larga (si aglomerata), unde "se cere" a ocoli centrul imaginar al intersectiei, dute cat mai in fat(z)a. In felul acesta castigi doua lucruri:
1. esti primul care pleaca dupa trecera masinilor ce vin din sens opus (carora le-ai acordat prioritate)
2. ramane in urma ta mai mult spatiu, pentru mai multe masini aflate in urma ta, acolo unde si tu te vei afla cu alta ocazie, si nu vei dori sa mai "prinzi" un rosu...
Punctul 2. ste valabil si pt. virajul la dreapta, cand trebuie sa acorzi prioritate pietonilor care traverseaza pe verde.

_nu mai intra in intersectia deja plina, chiar daca e verde. Mai prinzi cel mult un rosu. Si, ca sa te "resemnezi", imagineaza-ti ca, in felul acesta, poate ai scapat de un accident si ai si maine oasele si masina intregi :D

.......................................................................................................................................................

Cam atat pt. astazi.
Daca gresesc cu ceva in/la postarilor mele, fie "calitate", fie cantitate, dati-mi un bobarnac. Nu intentionez sa va agresez cu ideile mele. Vreau doar sa am o strada mai ... "curata".
............................................................................... hiiiiiii

Geopel Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1712
Localitate: Bucuresti
Tipul: Signum
Capacitatea cilindrică: 2172
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2003

Geopel Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 1712
Localitate: Bucuresti
Tipul: Signum
Capacitatea cilindrică: 2172
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2003
Atentie cand, unde si, mai ales, pe cine claxonati:

http://youtu.be/fx29D1e41IM

marius.zadara Membru
Membru

Mesaje: 69
Localitate: IF
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1493
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2007
Mare adevar:

Eroarea a pornit când s-a apăsat pe acceleraţie, nu când s-a apăsat pe frână.
Când s-a apăsat pe frână ne-am speriat. Aşa se intră în derapaj, apeşi prea
tare, nu pentru că ai apăsat pe frână, ci pentru că anterior ai apăsat prea mult
pe acceleraţie


Mugur Isarescu (http://ro.stiri.yahoo.com/mugur-is%C4%83rescu-la-academica-bnr-iar-o-frec%C4%83m-124328884--finance.html)

nats Membru
Membru

Mesaje: 56
Localitate: Bucuresti
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1685
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2012
ilie_v scrie:



Pe mine ma isterizeaza:
* idiotii ce merg cu farurile de ceata aprinse ziua sau noaptea dar cand nu este ceata (indiferent daca sun proiectoarele fata - mai putin jenante

Eu sunt unul din idiotii care merg cu farurile de ceata FATA aprinse noapte, IN AFARA LOCALITATII. Din 2 motive:
1. Gropile si denivelarile - pe care le vezi mult mai bine si ai posibilitatea sa le mai ocolesti sau cel putin sa le bagi printre roti (sau sa te tii mai bine de volan si sa nu franezi in ele);
2. Farurile de ceata lumineaza mai bine in partea dreapta jos.
Imi cer scuze daca deranjeaza, insa intotdeauna am reglat luminile fata/proiectoarele de 2 ori pe an (inclusiv farul din dreapta sa bata mai mult pe acostament). Stiti si voi cum e noaptea cu copii, scuteristii fara lumini si fara veste, carutele si bicicletele nesemnalizate, babele care se opresc la o vorba pe acostament, cainii care sar din santuri, betivii cazuti, animale, etc. ...
Ca a venit vorba de lumini, eu nu suport:
1. xenonul chinezesc aftermarket, montat pe faruri fara lupa, autobalans si spalator (daca mai e si murdara sticla, te face knock out);
2. "uitucii" care stau la semafor cu piciorul apasat pe frana;
3. farurile nereglate, care iti dau retina jos;
4. farurile la 95% din dubele de marfa, care daca sunt incarcate, iti bat exact in ochi;
5. "uitucii" care circula cu lumina de ceata spate aprinsa, atunci cand nu e cazul;
6. masinile de Bulgaria, carora, daca le merge un stop pe frana din 3, ai noroc chior tu, care esti in spatele lor;

Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

nats scrie:
6. masinile de Bulgaria, carora, daca le merge un stop pe frana din 3, ai noroc chior tu, care esti in spatele lor;


=)) =)) =)) si nu numai, sunt si "tari" in ale şoferiei că deh, cine mai are o rapandulă ca ei. Ferească Dumnezeu să te lovească unul!

ilie_v Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 3301
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1399
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world."

@nats

Nu am vrut sa jignesc pe nimeni cu afirmatia mea, dar in unele cazuri nu isi au nici un rost sa stea aprinse si unde mai pui ca se mai poate lua amenda pentru folosirea lor aiurea.

La urma urmei fiecare isi foloseste masina cum doreste...


:driver

nats Membru
Membru

Mesaje: 56
Localitate: Bucuresti
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1685
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2012
ilie_v scrie:
@nats
Nu am vrut sa jignesc pe nimeni cu afirmatia mea

Stai linistit, nici nu am considerat asta.

marius.zadara Membru
Membru

Mesaje: 69
Localitate: IF
Tipul: Accent
Capacitatea cilindrică: 1493
Combustibil: Diesel
Anul fabricaţiei: 2007
Referitor la <2. "uitucii" care stau la semafor cu piciorul apasat pe frana;>, intr-un fel stau mai linistit stiind ca astfel masina nu o va lua la vale, eventual chiar in mine - si am trait experienta asta, atat din perspectiva "victimei" cat si al "calaului". Este neplacut sa iti fie lovita masina astfel si, culmea, sa mai pici si de vinovat conform codului rutier.

Iar la punctul 5, cei care "uita" lumina de ceata aprinsa pe timpul zilei, cauza probabila este aceea ca nu toate masinile au comutatori diferiti pentru ceata fata / spate, iar daca omul merge cu proiectoarele aprinse ziua, inevitabil se vor aprinde si cel/e spate. Sunt uituci doar din privinta faptului ca pe timpul zilei nu se conduce cu proiectoarele aprinse, iar codul rutier prevede chiar sanctiuni pentru acest lucru, dar daca e sa o iei strict tehnic, vina o poarta producatorul, nu utilizatorul ;)

nats Membru
Membru

Mesaje: 56
Localitate: Bucuresti
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1685
Combustibil: motorina
Anul fabricaţiei: 2012
Apropo de piciorul pe frana la semafor, o cauza principala este faptul ca cei cu cutii automate nu lasa masina pe liber (o lasa pe drive si apasa frana). Apoi (si eu am ramas surprins cand am vazut), la masinile cu autohold, atunci cand acesta este activat, se aprind stopurile pe frana (cel putin la I40 asa este).

Bog54 Avatar utilizator
Membru Platina
Membru Platina

Mesaje: 2886
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/122 CP
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2008
Status: Omul de serviciu

Nu mă deranjeză că ţine piciorul pe frână, mai bine să-l ţină decât să vină peste mine :)) dar nu este indicat ca să ţii piciorul pe frână.
1. consum prematur al becurilor şi consum inutil al bateriei, al conductorilor, chiar dacă o să-mi ziceţi că este prea mic şi nu conteză.
2. ţinerea în presiune a semeringurilor cilidrului
3. şi după caz la unele maşini cu frânare asistată, ABS, ESP, samd, încălzirea elementului electric. Nu stiu sigur dar parca si la noi in carte scria de asa ceva. O sa caut
4. în cazul în care un neatent ce vine din spate şi nu frâneză la timp sau subapreciază spaţiul de frânare, te loveşte, pagubele rezultate pot fi mai mari.


Înapoi la Utile

cron