Prima pagină Călătorii În lume Turcia, Istanbul - dec. 2013

Turcia, Istanbul - dec. 2013

Pe unde am fost

Mesaj necitit 27 Dec 2013, 17:33
Survivor Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 185
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent LC
Capacitatea cilindrică: 1341
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2005
O sa va impartasesc pe scurt experienta mea in Istanbul.

1. DRUMUL DUS.

Din considerente subiective am ales sa mergem pe drumul de coasta: Constanta - Varna - Burgas - etc. Trecere a in Turcia s-a facut in dreptul localiatii bulgare Malko Tarnovo. Pe urma am coborat muntele spre autostrada Erdine - Istanbul, insa am ales drumul national pana la Istanbul, care merge paralele cu autostrada, deoarece nu am avut de unde cumpara ”carte de acces”. Drumul a fost foarte greu cu multa ceata, insa ne-am descurcat. Acum incepe distractia: am ales sa nu mergem pe autostrada si am fost indrumati de GPS pe drumul de coasta (la extremitatea sudica - autostrada trece pe undeva prin centru-nord), ei bine s-a dovedit a fi un cosmar, fiind nevoiti sa facem aproxmativ 3 ore pana la hotelul de pe partea asiatica. Un trafic infernal, bara la bara pe zeci de km, cu prioritatea de semanl. In fine trebuie sa te ti tare si sa ai rabdare. Am sesizat ca nu exista injuraturi si claxonuri excesive, atunci cand incalca regulile de circulatie. Pentru pietoni nu exista culoarea rosie a semaforului.

2. ”carte de acces” - am cumparat cartela pentru a plati autostradazile si podul Bosfor din capul podului Bosfor, de pe partea asiatica. AM primit o banda autoadeziva de 6-7 cm pe 1-2 cm, care se lipeste pe parbriz, interior, in dreptul oglinzii retrovizoare si se alimenteaza cu bani periodic, cand ramai fara. Pe panda se gaseste acronimul HGS si esti obgligat la intrare si iesire sa intre pe o porta HGS. Sistemul functioneaza in felul urmator: intri pe autostrada si esti inregistrat, iar la iesire iti sunt sustrasi banii de pe card. Autostrada Istanbul - Ernide, din dreptul aeroportului Ataturk, a costat 6 lire.

3. INFRASTRUCTURA. Toate caile de comunicatii sunt super dezvoltate, autostrazi cu pana la 4 benzi, metro-bus line (metro de suprafata compus dun autobuze lungi), tramvai cu doua unitatii (adica doua tramvaie de la noi impreuna), metrou subteran. Transportul public in comun e ok, ajuni repede la destinatii. Biletul la metrou costa 3 lire, la feribot (partea asiatica - partea europeana) 3 lire si la restul cred ca tot 3 lire. In suburbii, exista si transport cu autobuzul clasic si exista si microbuze private.

[b]4. OBIECTIVE TURISTICE.
Am vizitat Sofia, Moscheea Albastra si Grand Bazar si plimbari prin oras. La tot ce am cumparat, am negociat. O carte in romana despre obiectivele din Istanbul de la 27 lire la 10 lire. Vanzatorii au o tactica intresanta, respectiv nu vin sa iti zica niciun pret in faza initiala, ci te intreaba de unde esti si pe urma iti face pretul, si de acolo negocierea. Daca in momentul cand vb cu el vine vreun nordic, te lasa pe tine si se ocupa de el :D. In fine, informatiile de genu se mai gasesec si nu mia insist. Pentru croaziera pe besfor, mergeti langa podul Galata, e doar 10 lire biletul, si nu 15-10-8 euro cum se vand prin piete.

5. MANCAREA. Este accesibila, daca nu mancati in centru, puteti sa luati un kebab cu 10 lire (15 ron), o shaorma tot cu 10 lire. Prin restaurante preturile urca la 15-20, chiar si 35 lire pentru o farfurie de mancare. Preturile sunt comparativ cu ale nostre. Am mancat kebab, cat pentru un an. Dulcurile sunt multe si variate. Preturile difera de zona si de ”naturaletea lor”. Am vazut baclava si cu 60 de lire kg., dar si cu 15 lire la periferie intr-o cofetarie traditionala. Eu mi-am facut plinul gustand pe peste tot cate putin. Aproape de piata Taksim pentru o bucatica de kataif, mi-au cerut 10 lire :lol .

6. DRUMUL INTORS. Am ales sa alegem Istanbul - Erdine - Nova Zagora - Veliko - Giurgiu. Am intrat in vama turca pe la 2-3 dimineata, era libera, doar o poarta deschisa. Turcul, bulangiu, ne verifica actele si ne cheama intr-o zona unde ne cauta la bagaje (scaotem bagajele pe o masa si se uita prin ele), dupa care baga masina la raze sa o caute de rugina, de fapt de ceva de am putea ascunde prin ea, contrabanda (droguri) din Turcia sau din alte tari arabe. Totul a fost profesionist, insa ne-au intarziat circa 30 de min. Drumul la intors a fost mai lejer, cu putine serpentine si liber. Cateva zone de drum denivelat si celebrul drum cu piatra cubica. La vama din Girugiu, vamesul roman ne intreaba daca am luat artificii din Istanbul :HappyDance . Chiar nu stiam.

7. TURCII. Sunt relaxati la maxim, nu au nicio gara. Foarte putini stiu engleza. Am cautat o adresa vreo 30 de min, aratandu-le oamenilor de pe strada de pe telefon adresa scrisa de un turc, iar ei ne trimiteau in locuri diferite.... Sa inchid, mergeam pe strada si ma chinuiam sa aflu o informatie, si vorbeam cu mine, spunand „ ba astia sunt turci, nu inteleg nimic”, si chiar erau turci. Deci, chiar e valabila vorba :BangWall

O seara buna. Pt alte lamuriri, va stau la dispozitie.

Dannyboy Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 5522
Localitate: Bucuresti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1,6/115 CP
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2007
Status: Urăsc jigodiile!

Bravo frate, ai facut-o si p-asta! Ceva poze am vazut pe unde le-ai postat. Daca nu ma insel ai prins vreme placuta.
Pe varianta pe langa mare cat de lung e drumul?

Survivor Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 185
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent LC
Capacitatea cilindrică: 1341
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2005
Am uitat sa scriu. Am lasat masina undeva langa hotelul intercontinenta (undeva in Taksim) si am ramas fara ea. Am platit 80 de lire (130 ron) ca sa o recuperam, + 10 lire taxiul pana la depozit, bine ca era aproape.

Dan, o sa iti fac un calcul si il postez aici. Pozele le-am facut cu telefonul, am si pe aparat, o sa redimensionez si le postez.
Da, am reusit si chestia asta. A fost obositor si m-am ales cu o raceala zdravana, insa a meritat.

Survivor Membru Bronz
Membru Bronz

Mesaje: 185
Localitate: Bucuresti
Tipul: Accent LC
Capacitatea cilindrică: 1341
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2005
Am atasat traseele. Dupa opinia mea merita traseul direct Bucuresti - Veliko - Nova Zagora - Istanbul. Este un traseu cu putine serpentine si accesibil, se poate face in circa 8-9 ore lejer. Drumul de coasta este mai dificil, deoarece trece prin doua zone de deal in care intampini o serie de serpentine, pe langa Varna, Burgas si cand urci spre vama. Legat de acel tichet pentru plata autostrazii in Turcia, cred ca se gaseste pe la benzinariile de dinainte de autostrada sau in cel mai rau caz in Erdine.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Marian.s Avatar utilizator
Site Admin
Site Admin

Mesaje: 387
Localitate: Bucureşti
Tipul: i30
Capacitatea cilindrică: 1.6
Combustibil: Benzina
Anul fabricaţiei: 2011
Status: Omul cu toporul
Ca unul cu cev experienta prin Istanbul (3 vizite pe acolo) da-ti-mi voie sa completez, cel mai avantajos este IstanbulKart un card care se poate incarca la metrou, tramvai, funicular cu o anumita suma de bani iar atunci calatoria costa maxim 2 lire (1,90). In bazar, atentie, PRETURILE SE NEGOCIAZA. Face parte din stilul de viata oriental sa te targuiesti, numai ca aici intervine diplomatia, nu zice ala 10 lire tu zici 1 si gata incepe negocierea. Nu te apuci sa-i lauzi marfa de la inceput, nu va plictisesc cu chestii de aste, exista frumuri si site-uri specializate pt asa ceva. Mancarea...de preferat lokanta, este un fel de inpinge tava cu mancarea in vitrina, traditionala si fff misto. Acum, de gustibus non disputandum, dar cu 35-40 lire, in 2 persoane bagam la mate maxim, plus ayran plus desert, plus...iar mancarea este super, proaspata, etc. In rest iti trebuie nervi de otel sa refuzi toti comerciantii. Bafta si excursii placute.


Înapoi la În lume

cron