Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri SantaFe Sfaturi si pareri inainte si dupa achizitia unui Santa Fe SH

Sfaturi si pareri inainte si dupa achizitia unui Santa Fe SH

Business Class

Rino Membru
Membru

Mesaje: 2
Tipul: GRAND SANTA FE
Capacitatea cilindrică: 2200
Combustibil: MOTORINA
Anul fabricaţiei: 2016
Salut tuturor si bine v-am gasit.

Mi-am permis sa deschid acest nou topic din doua motive + un scop:
Motivul 1: Nu exista un topic care sa trateze problema sfaturilor si parerilor ante si post achizitie a unui Santa Fe SH, si cum sunt destul de multe pe strazi si pe piata cred ca interesul este destul de mare.
Motivul 2: Nu pot sa cred ca de anul trecut nu a mai miscat nimeni o tasta in sectiunea dedicata Santa Fe. Sunteti atat de multi pe strazi. Hai sa impartasim si cu altii problemele, parerile sau chiar mometele de bucurie legate de aceasta masina care merita un pic mai multa animatie pe aici. Nu credeti?
Scopul: Am nevoie de ajutorul vostru, a celor care detineti aceasta masina sau care o cunoasteti, deoarece sunt in mare impas cu privire la achizitia unui atractiv exemplar si auto brainstormingul m-a sleit de puteri. Saptamana viitoare trebuie sa iau o decizie si nu am nicio idee despre care ar trebui sa fie aceasta. Pe cale de consecinta, orice sfat sau parere de sorginte externa este ca apa in desert in acest moment. Totodata, as vrea sa impartasesc cu voi informatiile pe care le am despre model si eventuale probleme pe care eu, desi le-am cautat, nu le-am gasit aici pe forum ci doar prin strainatate sau pe youtube.
Imi cer scuze de la bun inceput pentru detaliile lipsite de acuitate tehnica, din pacate nu cunosc domeniul auto dpdv tehnic si voi incerca sa ma exprim in limitele mele, insa cu scopul de a ma face inteles.

Trebuie sa recunosc ca inca de la aparitia Santa Fe 2 am fost un mare fan al acestei masini. Iar acum, dupa multi ani sper sa am ocazia sa devin posesorul unui Grand Santa Fe dotare "Luxury +", martie 2016 (pre facelift) AT, 2.2 diesel, 197 CP, 60.000 km, Euro 6. Masina este extrem de bine dotata si vrajeste imediat ce te urci la bord, are si putini km si din cate au spus cei de la reprezentanta (unde s-a facut un test cam sumar) se pare ca inca este in garantie pana in martie 2021.
Toate bune si frumoase pana aici. Fiindu-mi necesara finatare in vederea achizitiei (acte, analize, birocratie, garantii etc) fapt ce consuma timp, am avut ragaz sa analizez in detaliu masina, sa citesc destul de multe despre acest model si sa aflu detalii despre fostul proprietar si modul de exploatare si intretinere al masinii (acum masina este vanduta de un dealer SH).
Fapte bune si rele pe care le-am observat in mod direct la masina respectiva sau le-am aflat analizand documentele si informatiile publice ale RAR:
- Anvelopele pe spate (DOT 2013) sunt diferite de cele pe fata (DOT 2014) ca marca si ca vechime.
- In drive test am constatat ca masina trage dreapta destul de serios. S-a facut presiunea rotilor si nicio schimbare. Apoi dealerul SH a fost de acord sa ii faca geometria directiei la care am asistat, insa problema s-a rezolvat doar in proportie de aproximativ 40%. De asemeni, pedala de acceleratie mi se pare ca se apasa foarte greu, trebuie sa apesi hotarat daca vrei sa maresti viteze cu cativa km/h, iar daca vrei sa pleci mai tare masina are un turbo lag de vreo 2 secunde ... apoi se duce, nu am ce reprosa.
- Urcata pe elevator mi s-a parut extrem de corodata si uzata pe dedesubt, cel putin anumite parti mi se par chiar ingrijoratoare (atasez poze cu grupul diferential / cutie transfer spate care imi pare extrem de murdara de ulei).
- Istoricul de daune din RAR se intinde pe vreo 7 pagini, nicio dauna cu afectare a elementelor de siguranta, insa sunt vreo doua mai semnificative a caror valoare estimata era de vreo 15.000 lei. Una dintre cele doua daune a fost reparata la reprezentanta unde am facut verificarea si mi s-a spus ca nu ar trebui sa imi fa griji, despre cealalta nu stiu nimic. Oricum e revopsita vizibil cam pe peste tot. Eu nu am un fix pe lipsa daunelor la o masina SH, daca au fost facute in reprezentanta si nu a fost ceva foarte grav... atunci care-i baiul?
- Conform cartii tehnice, reviziile au fost facute toate in reprezentanta. Ca o curiozitate am observat ca absolut la fiecare revizie s-au schimbat placutele de frana. Oare este asta o uzanta pentru Santa Fe? E prima data cand vad asa ceva, sa schimbi placutele la an dupa maxim 15.000 km.
- Sub capota nu am observat nimic special cu exceptia faptului ca antigelul era de culoare maronie, fapt despre care stiu ca nu e un semn foarte bun si poate fi markerul mai multor probleme sau pur si simplu al lipsei de schimbare.
- Masina a facut ITP in martie 2020 la 60.000 km iar acum are 60.100. Dealerul mi-a spus ca a achizitionat-o in septembrie, deci este clar ca din martie pana in septembrie, cu exceptia celor 100 km, masina a stat.
- Fostul proprietar este o firma de constructii cunoscuta si dupa janta stanga-spate stramba bine si nenumaratele revopsiri si julituri pe bara fata si spate (+ planurile de la vreo cateva santiere uitate prin vehicul) arata clar ca masina a fost folosita si la deplasarea destul de deasa prin santiere.

Intrebarile ce astepata punctul vostru de vedere sau orice parere sunt urmatoarele:
1. Din cate am citit aceasta tendinta de a trage dreapta este destul de intalnita la Santa Fe, chiar si la modele mai vechi. Pe forumurile din afara se numeste PTTR (pull to the right syndorme sau tendency). Unii au investit averi schimband cam toate piesele ce tin de directie si colac peste pupaza, nu au rezolvat integral problema. O astfel de situatie iti distruge orice bucurie de a conduce si te transfoma intr-un obsedata al rezolvarii ei. Nu as vrea sa cad prada unei astfel de situatii nefericite si as vrea sa stiu daca voi ati avut sau ati auzit de acest PTTR si daca (eventual cum) s-a rezolvat?
2. Mai exista o problema hiper cunsocuta al Santa Fe(urilor) dintre 2012 si pana chiar in 2017, recunoscuta de producator si reparata pe garantie, bine-inteles daca o patesti sau o constati in garantie. Aceasta este defectarea sistemului 4x4, fie prin defectarea unei parti electronice sau uneia fizice (zimtisorii de pe bara diferentialului se tocesc reciproc cu cei din caseta). Chestia urata la toata treaba asta este ca atunci cand se intampla nu primesti absolut nicun semnal in bord si de multe ori nicio simptomatologie pana cand apesi butonul de blocaj al diferentialului cu scopul de a urca/cobori o rampa/panta, sau cand vrei sa intri/iesi dintr-o zapada mai mare, sau cand vrei sa tractezi ceva sau abordezi o zona cu noroi, sau pur si simplu urci masina pe elevator si blocand diferentialul vezi ca spatele nu se invarte cand o bagi in Drive. Atunci e singurul moment in care constati ca spatele nu mai pune osul la treaba absolut deloc. Unii apreciaza ca au mers luni de zile sau chiar pana la un an fara sa observe problema. Unul dintre principalele motive ale defectarii este, incredibil dar adevarat, utilizarea anvelopelor diferite ca profil sau acelorasi tip de anvelope insa uzate in mod diferit. Ca atare, va intreb, ce parere aveti cu privire la imaginea atasata cu grupul diferential (cutia transfer) din spate care imi pare extrem de murdara de ulei, pare ok? Asa arata si a voastra? Eu am verificat 4x4 si merge acum, insa avand in vedere anvelopele ce difera spatele cu fata + cum arata grupul diferential imi e teama sa nu crape curand.
3. Ce parere aveti despre apasarea pedalei de acceleratie care mi se pare greoaie? Ce credeti despre turbo-lagul destul de maricel? Cum e la voi? Eu recunosc ca nu am mai condus masini mai grele de 1,6 tone, o fi de acolo?
4. Ce parere aveti despre culoare maronie a antigelului? E ok asa? La voi cum este?
5. Iar in final. Daca ati fi in locul meu. Ati achizitiona aceasta masina a carui pret depaseste binisor 20.000 Euro? Care sunt compromisurile pe care le-ati face si care nu? (mentionez ca testerul la reprezentanta a aratat ca toate componentele ce se pot verifica cu testerul sunt ok)

Va multumesc si indiferent daca vom deveni colegi Hyundaisti, eu sunt gata sa impart cu voi toate informatiile pe care le-am adunat cu privire la acest model. Nu stiu daca am voie sa postez linkuri youtube aici, voi verifica si daca este ok, pot furniza cateva filmulete extrem de educative din acest domeniu de interes.

Cu deplin respect si admiratie,

Rino

Imagine

https://ibb.co/092SQ4w

ReaganAntonio Membru
Membru

Mesaje: 4
Tipul: y7y6
Capacitatea cilindrică: Bucharest
Combustibil: oil
Anul fabricaţiei: 1998

well done.


Înapoi la SantaFe

cron