Prima pagină Autoturisme şi Suv-uri i40 Martorul ulei ramane aprins cateva secunde dupa pornire.

Martorul ulei ramane aprins cateva secunde dupa pornire.

O nouă apariţie

g3org3lll Membru
Membru

Mesaje: 7
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1689
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2013
Salut, am si eu un Hyundai i40, an 2013, 1.7 motorina, de116 cai,achizitionat acum aproximativ o luna si as avea o nelamurire legata de martorul de ulei. Dimineata, sau dupa ce masina a stat pe loc o perioada mai mare de timp, de cateva ore, dupa ce pornesc masina, martorul de ulei sta aprins aproximativ 1-2 secunde dupa care se stinge. Precizez ca daca fac o pornire imediata, sau la o distanta mica de timp fata de ultima oprire a motorului, martorul se stinge imediat dupa ce motorul a pornit. Masina este dotata cu keyless go si precizez ca aceasta problema o am chiar daca pornesc imediat, prin apasarea ambreiajului si a butonului de pornire fara a astepta stingerea martorilor in bord, sau prin asteptarea stingerii martorilor in bord, adica apasat butonul fara ambreiaj, asteptare stingere martori, dupa care apasare ambreiaj si iar butonul de pornire. :(

Dannyboy

Stai linistit, e normal. Iarna dureaza ceva mai mult pana se creaza presiunea necesara de ulei. Important e sa ai schimburile de consumabile la termen, iar consumabilele sa fie cele indicate de manualul de utilizare.

g3org3lll Membru
Membru

Mesaje: 7
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1689
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2013
Nu am avut Hyundai pana acum si mi-am facut griji. Uleiul l-am schimbat cum am achizitionat-o, are maxim 1000 km, am pus Liqui Moly Top Tec 4600 Dexos 2 5W30 si filtru de ulei am luat pe Mahle, dar vazand ca martorul ramane aprins cateva secunde, am schimbat filtru cu unul Mann, crezand ca poate fii de la filtru. Dupa toate astea, am zis sa cer si sfatul vostru, cei care aveti Hyundai si imi puteti spune cum se comporta la voi. :-??

Dannyboy

Nu putem vorbi de un comportament standard. Sunt exploatari diferite, kilometraje diferite, uleiuri diferite. Eu acum folosesc Eneos Premium Hyper 5W30. In garantie mi s-a bagat Mobil1 ESP Formula. Cum am iesit din garantie am folosit Motul 8100 EcoNergy. Imediat s-a simtit diferenta in bine. Trebuie sa tinem cont ca am doar 103000km rulati in 11 ani.
Revenim la uleiul folosit de tine. Din ce am vazut, e un ulei cu norme si aprobari nemtesti. Nu stiu cat de adecvat e pentru motoarele Hyundai. In manualul masinii ce ulei si ce specificatii sunt trecute?

g3org3lll Membru
Membru

Mesaje: 7
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1689
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2013
Dannyboy scrie:
Nu putem vorbi de un comportament standard. Sunt exploatari diferite, kilometraje diferite, uleiuri diferite. Eu acum folosesc Eneos Premium Hyper 5W30. In garantie mi s-a bagat Mobil1 ESP Formula. Cum am iesit din garantie am folosit Motul 8100 EcoNergy. Imediat s-a simtit diferenta in bine. Trebuie sa tinem cont ca am doar 103000km rulati in 11 ani.
Revenim la uleiul folosit de tine. Din ce am vazut, e un ulei cu norme si aprobari nemtesti. Nu stiu cat de adecvat e pentru motoarele Hyundai. In manualul masinii ce ulei si ce specificatii sunt trecute?

ACEA C3 specifica in manual. Si ca ulei SK ZIC LS 5W-30
Chevron KIXX D1 5W-30
Total QUARTZ INEO MC3 5W-30
Shell HELIX ULTRA AP 5W-30

g3org3lll Membru
Membru

Mesaje: 7
Tipul: I40
Capacitatea cilindrică: 1689
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2013
Inca ceva am observat, atunci cand becul imi sta aprins 2 sec uleiul pe joja e mai sus, aproape de maxim, deci se scurge tot uleiul in baie, iar atunci cand se stinge instant becul de ulei, pe joja uleiul e mai jos intre minim si maxim, deci ramane ulei pe instalatie. Acum stau si ma gandesc nu cumva se depresurizeaza si de aceea am aceste sintome, exista cumva vreo supapa???

Dannyboy

Nu stiu daca are asa ceva.

Gaby Membru
Membru

Mesaje: 2
Tipul: I40-i30
Capacitatea cilindrică: 1,7-1,6
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2012
Am si eu un i40 2012 1,7diesel . Am probleme cu martorul de ulei ,rămîne 3 secunde aprins după pornire....

Dannyboy

Cauze pot fi: ulei neconform, filtru de ulei de proasta calitate, sorb pompa ulei colmatat.
Prin ulei neconform inteleg ulei cu vascozitatea recomandata, dsr cu celelalte specificatii incorecte (API, ACEA). Un astfel de ulei poate crea depuneri, mazga, care pana la urma ajung si in baia de ulei.
Filtrul de ulei poate sa permita scurgerea de ulei in baie si in felul asta se scurge si uleiul din circuit. Pana cand circuitul se presurizeaza, becul ramane aprins. Deci la pornire motorul cam merge pe uscat, si asta inseamna uzura pronuntata. Discutia despre uleiuri este alta mancare de peste...

Gaby Membru
Membru

Mesaje: 2
Tipul: I40-i30
Capacitatea cilindrică: 1,7-1,6
Combustibil: Motorina
Anul fabricaţiei: 2012
Salut am schimbat filtru ulei original ,ulei mobil1 si steel 5w30 ,capac filtru ulei nou original ,am fost la reprezentanta si mi-a pus manometru pe instalație (ridică presiune dar restul nu stiu ce are) am schimbat si sonda de presiune. Deci a rămas supapa ....sau pompa????

Dannyboy

Fata de ce am zis mai sus, nu am ce sa adaug. Poate doar o intrebare: despre ce supapa vorbesti?

Acum. ca m-am enervat, ti se pare ca uleiul folosit de dumneata e vreun ulei bun?

Doar ca idee. Am avut un i30 crdi (ce-i drept, fabricat in Korea, alta marfa!) in care am bagat Motul EcoNergy 5W30. Chiar inainte sa o vand am bagat Eneos Premium Hyper 5W30. La 105000, cat avea cand am vandut-o, mergea ca in prima zi. Adica acum bat apropo la calitatea uleiului.


Înapoi la i40

cron