5, Ioniq 5
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
5, Ioniq 5
Bine v-am regasit oameni buni.
De mai mult de un an, in drumurile cotidiene, si nu numai, conduc un Ioniq 5.
Accent-ul CRDI a ramas in familie. Il conduce tata in continuare .
Va raspund cu drag, in limita timpului, la intrebari.
De mai mult de un an, in drumurile cotidiene, si nu numai, conduc un Ioniq 5.
Accent-ul CRDI a ramas in familie. Il conduce tata in continuare .
Va raspund cu drag, in limita timpului, la intrebari.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
La multi ani! tuturor.
Un mic update
Tocmai ce ne-am intors dintr-o mica excursie in care masina a fost configurata astfel: cutie de portbagaj pe masina plus caine si lada frigorifica in portbagaj, 22° C in masina. Masina a functionat fara probleme pe drum. Astea sunt cifrele pentru statisticieni:
553 km la dus > 79 km/h medie orara aproximativ 25 kWh la 100 km adica cam 138 kW consumati, aproximativ 0° C temperatura medie exterioara. Ne-am oprit de o data sa mancam si sa incarcam bateria si inca odata toaleta si incarcat plus plimbat potaia.
568 km la intoarcere > 93 km/h medie orara, aproximativ 32 kWh la 100 km adica 181 kW consumati, aproximativ -5° C temperatura medie exterioara. Si la intoarcere ne-am oprit tot de doua ori pentru cam aceleasi probleme (incarcat baterie /mancat/toaleta, plimbat potaia)
Cam atat deocamdata.
Un mic update
Tocmai ce ne-am intors dintr-o mica excursie in care masina a fost configurata astfel: cutie de portbagaj pe masina plus caine si lada frigorifica in portbagaj, 22° C in masina. Masina a functionat fara probleme pe drum. Astea sunt cifrele pentru statisticieni:
553 km la dus > 79 km/h medie orara aproximativ 25 kWh la 100 km adica cam 138 kW consumati, aproximativ 0° C temperatura medie exterioara. Ne-am oprit de o data sa mancam si sa incarcam bateria si inca odata toaleta si incarcat plus plimbat potaia.
568 km la intoarcere > 93 km/h medie orara, aproximativ 32 kWh la 100 km adica 181 kW consumati, aproximativ -5° C temperatura medie exterioara. Si la intoarcere ne-am oprit tot de doua ori pentru cam aceleasi probleme (incarcat baterie /mancat/toaleta, plimbat potaia)
Cam atat deocamdata.
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
Astazi Ioniqa e la service. "Specialistii" vor sa verifice de ce bateria de 12V se tot descarca. Este a doua oara in 15 zile cand dimineata o gasesc descarcata la ~3,5V. si cred ca a cincea oara de cand am masina. A inceput asta primavara, atunci "specialistii" mi-au spus ca este din cauza aplicatiilor adiacente (third party apps) care se conecteaza constant la sistemul Bluelink (aplicatia Hyundai pentru controlul masinii de la distanta) si din cauza asta se descarca bateria de 12V pentru ca softul masinii nu controleaza incarcarea bateriei de 12V in timpul cat masina este oprita. Atunci am deconectat "toate"celelalte aplicatii, era defapt doar una, cea de la societatea de distributie a energiei electrice care comunica cu masina sa stie cand si cat sa incarce bateria mare. Bun, o perioada nu am mai avut problema asta. Spre sfarsitul verii a mai facut o data, si inca odata prin Octombrie. De fiecare data am reclamat asta la service telefonic. In Noiembrie am fost cu masina la revizia anuala si acolo mi-au spus ca au actualizat softul de control al bateriei de 12V si ca ei spera ca problema descarcarii bateriei de 12V a fost remediata.
ca nu-i asa.
Pe 31 Decembrie zic sa ma duc in vizita pana la un coleg de munca. ce sa vezi bateria de 12V descarcata la 3,71V, ba esti prost, 31 Decembrie, duminica, ora 16, pe cine sa sun la ora aia sa fac reclamatie, si pe 2 ianuarie mai si plecam in vacanta dar sa rezolvat si de data asta ca si pana atunci cu un mic jumpstarter pe care l-am cumparat imediat dupa ce am cumparat masina. Cuplat cu cleme la + si - si lasat acolo pana la prima oprire. Cand ne-am intors din vacanta am reclamat la service si mi-au facut programare pentru astazi dar ieri dimineata am avut din nou problema asta si peste toate astea mai erau si minus 7 grade si viscol si jumpstarter-ul meu nu a mai facut fata (probabil din cauza ca si acesta era inghetat deoarece nu l-am avut in casa ci in masina). Asa ca ieri seara a venit masina de tractare si mi-a dat curent si am avut masina pornita vreo ora si un sfert ca sa incarc bateria ceva, ceva. Astazi dimineta am primt doar mesajul ca sa verific sistemul electric al masinii, dar a pornit si am dus-o la service. Sa vedem ce solutie gasesc.
Ce pot sa spun e ca odata pornita masina softul incarca bateria normal, problema apare cand masina sta parcata, cuplata la statia de incarcare AC (de acasa) si nemiscata 2-3 zile. Nu am incercat sa o decuplez de la statia de incarcare si sa o las asa vreo 2-3 zile nemiscata. E rar cand astfel de zile apar in viata noastra (munca, activitati cu fetele, vizite).
Hai ca v-am plictisit destul.
Va tin la curent
ca nu-i asa.
Pe 31 Decembrie zic sa ma duc in vizita pana la un coleg de munca. ce sa vezi bateria de 12V descarcata la 3,71V, ba esti prost, 31 Decembrie, duminica, ora 16, pe cine sa sun la ora aia sa fac reclamatie, si pe 2 ianuarie mai si plecam in vacanta dar sa rezolvat si de data asta ca si pana atunci cu un mic jumpstarter pe care l-am cumparat imediat dupa ce am cumparat masina. Cuplat cu cleme la + si - si lasat acolo pana la prima oprire. Cand ne-am intors din vacanta am reclamat la service si mi-au facut programare pentru astazi dar ieri dimineata am avut din nou problema asta si peste toate astea mai erau si minus 7 grade si viscol si jumpstarter-ul meu nu a mai facut fata (probabil din cauza ca si acesta era inghetat deoarece nu l-am avut in casa ci in masina). Asa ca ieri seara a venit masina de tractare si mi-a dat curent si am avut masina pornita vreo ora si un sfert ca sa incarc bateria ceva, ceva. Astazi dimineta am primt doar mesajul ca sa verific sistemul electric al masinii, dar a pornit si am dus-o la service. Sa vedem ce solutie gasesc.
Ce pot sa spun e ca odata pornita masina softul incarca bateria normal, problema apare cand masina sta parcata, cuplata la statia de incarcare AC (de acasa) si nemiscata 2-3 zile. Nu am incercat sa o decuplez de la statia de incarcare si sa o las asa vreo 2-3 zile nemiscata. E rar cand astfel de zile apar in viata noastra (munca, activitati cu fetele, vizite).
Hai ca v-am plictisit destul.
Va tin la curent
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
Deci, sa revenim!
La cateva ore dupa ce am lasat masina la service ma suna un individ si-mi spune ca bateria este defecta,
- Ok zic eu, sckimbati-o!
- AAAA pai costa zice el
- De ce? Nu-i in garantie?
- Nu, ca bateria are 24 de luni garantie si masina a fost inregistrata acum 2 ani si 2 luni.
- Pai si nu puteti sa intrebati Hyundai daca pot sa ne ajute cumva, caci in decursul ultimului an voi ati tot constat ca bateria se tot descarca, si chiar la revizia de 2 ani mi-ati spus ca trebuie sa reincarc bateria. Deci e documentat.
Si aici incepe individul sa tipe la mine si urle ca un apucat ca el nu face asa ceva, ca cum pot eu sa vin cu o astfel de sugestie, ca el nu ia contact cu Hyundai pentru ceva care el stie sigur ca o safie refuzat, ca protocolul Hyundai zice 24 de luni si punct. Eu m-am aprins si eu (actiune si reactiune) dar m-am calmat repede caci mi-am dat seama ca nu am cu cine discuta. I-am cerut numarul de telefon al sefului lui si i-am "multumit" pentru ca si-a facut timp sa ma sune si sa-mi comunice ceea ce au constatat si pentru modul exemplar pe care il are in a comunica cu clientii.
Intre timp am contactat eu Hyundai Suedia si le-am prezentat problema. Serviciul clienti amabil mi-a spus sa le trimit un mail in care sa povestesc toata patania si or sa vada cu ce ma pot ajuta.
L-am sunat si pe seful individului si i-am povestit si lui despre calitatile angajatului lui si despre faptul ca acesta din urma are 0 abilitati de a comunica cu clientii. Si seful a spus ca o sa studieze problema si ca o sa vada cu ce ma pot ajuta. Daca seful si Hyundai Suedia ma duc cu zaharelul cel putin apreciez ca m-au mintit frumos.
Ideea e ca aici in Suedia daca cumperi un produs dintr-un magazin ai 2 ani garantie si inca un an dreptul de a face reclamatie catre producator daca produsul sa defectat. In acest an este la latitudinea producatorului daca iti schimba/repara produsul, dar de cele mai multe ori clientul este satisfacut, altfel i se prezinta de ce nu se poate satisface dorinta acestuia.
Astept raspuns din parte sefului de service si a Hyundai Suedia.
Va tin la curent!
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
Deci:....
Vineri dupa-amiaza ma suna acelasi individ de la service care, de data asta, cu o voce blanda imi spune ca asa cum stie el Hyundai Suedia nu schimba bateria (desi eu inca nu am primit niciun raspuns din partea Hyundai) pentru ca au trecut mai mult de 2 ani da cand masina este in folosinta. DAR ei, service-ul, in marinimia lor, imi schimba ei bateria fara alte costuri. Ei or sa comande bateria si ar trebui sa vina undeva pe marti, ceea ce s-a si intamplat. Ieri ma sunat si mi-a facut programare pentru astazi. Azi dimineata am dus masina in service si acum am luat-o cu baterie noua.
Se pare ca angajatii din service-uri sunt tot o apa s-un pamant. Eu inteleg ca trebuie sa stranga cureaua si clientul trebuie sa plateasca, dar cel mai tare m-a deranjat modul in care a reactionat la sugestia mea. Dupa cum am mai spus si le-am spus-o si lor du-ma cu zaharelul cateva zile, refuza-ma elegant si te cred. Dar cand tipi la mine mi se aprine si mie fitilul si nu ajungem nicaieri.
Una peste alta sa vedem cat tine si bateria asta si dupa schimb pe o baterie AGM. Din ce am citit bateriile AGM au o rezistenta mai mare la cicluri descarcare/incarcare, si am auzit si ca in teste au folosit baterii AGM pe care apoi le-au inlocuit cu baterii obisnuite ca sa scada costurile (Nu ma citati, este doar un zvon prins de pe Youtube https://www.youtube.com/@TheIoniqGuy/community
Drumuri bune si cu grija.
Vineri dupa-amiaza ma suna acelasi individ de la service care, de data asta, cu o voce blanda imi spune ca asa cum stie el Hyundai Suedia nu schimba bateria (desi eu inca nu am primit niciun raspuns din partea Hyundai) pentru ca au trecut mai mult de 2 ani da cand masina este in folosinta. DAR ei, service-ul, in marinimia lor, imi schimba ei bateria fara alte costuri. Ei or sa comande bateria si ar trebui sa vina undeva pe marti, ceea ce s-a si intamplat. Ieri ma sunat si mi-a facut programare pentru astazi. Azi dimineata am dus masina in service si acum am luat-o cu baterie noua.
Se pare ca angajatii din service-uri sunt tot o apa s-un pamant. Eu inteleg ca trebuie sa stranga cureaua si clientul trebuie sa plateasca, dar cel mai tare m-a deranjat modul in care a reactionat la sugestia mea. Dupa cum am mai spus si le-am spus-o si lor du-ma cu zaharelul cateva zile, refuza-ma elegant si te cred. Dar cand tipi la mine mi se aprine si mie fitilul si nu ajungem nicaieri.
Una peste alta sa vedem cat tine si bateria asta si dupa schimb pe o baterie AGM. Din ce am citit bateriile AGM au o rezistenta mai mare la cicluri descarcare/incarcare, si am auzit si ca in teste au folosit baterii AGM pe care apoi le-au inlocuit cu baterii obisnuite ca sa scada costurile (Nu ma citati, este doar un zvon prins de pe Youtube https://www.youtube.com/@TheIoniqGuy/community
Drumuri bune si cu grija.
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
Bună dimineața!
N-am mai dat pe aici se ceva vreme. Apropos de vreme, vai ce ne-a lovit acum un front de vreme rece, cu furtună de zăpadă, s-au adunat cam 50 cm doar așa, peste noapte, autostrăzi închise, tiruri în șanț. Zici că nu știu tiriștii că în Suedia poate ninge chiar și în iunie, și și-au lăsat lanțurile pe feribot ca să consume cu 0,001 l. mai puțin.
În fine nu de asta sunt acum aici, ci pentru că Ionică este in service azi pentru diverse verificări. De ceva timp îmi tot dă tot felul de mesaje de eroare, că să verific LFA, SSC sau mai știu eu ce și nu doar îmi dă mesajele ci îmi și tot bipăie și sună întruna de nici nu mă pot concentra la condus. În urma erorilor îmi și dezactivează diverse funcții. Așa că i-am făcut programare la service să vedem ce zic "specialiștii".
Revin cu concluzia lor.
N-am mai dat pe aici se ceva vreme. Apropos de vreme, vai ce ne-a lovit acum un front de vreme rece, cu furtună de zăpadă, s-au adunat cam 50 cm doar așa, peste noapte, autostrăzi închise, tiruri în șanț. Zici că nu știu tiriștii că în Suedia poate ninge chiar și în iunie, și și-au lăsat lanțurile pe feribot ca să consume cu 0,001 l. mai puțin.
În fine nu de asta sunt acum aici, ci pentru că Ionică este in service azi pentru diverse verificări. De ceva timp îmi tot dă tot felul de mesaje de eroare, că să verific LFA, SSC sau mai știu eu ce și nu doar îmi dă mesajele ci îmi și tot bipăie și sună întruna de nici nu mă pot concentra la condus. În urma erorilor îmi și dezactivează diverse funcții. Așa că i-am făcut programare la service să vedem ce zic "specialiștii".
Revin cu concluzia lor.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
Deci:
Radarul frontal trebuie schimbat.
Au constatat mai multe coduri de eroare dar se banuieste ca radarul este de vina si ca de aici incep sa apara si restul. Or sa-l schimbe intai pe asta si mai vedem dupa aia. Au comandat piesa si imi fac programare cand vine.
Va tin la curent .
Drumuri bune.
Radarul frontal trebuie schimbat.
Au constatat mai multe coduri de eroare dar se banuieste ca radarul este de vina si ca de aici incep sa apara si restul. Or sa-l schimbe intai pe asta si mai vedem dupa aia. Au comandat piesa si imi fac programare cand vine.
Va tin la curent .
Drumuri bune.
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
A venit piesa. Pe 24 Aprilie duc masina la service.
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
Au schimbat radarul ieri, au șters codurile de eroare. Au zis să folosesc mașina în mod normal și să vedem dacă mai apare vreo eroare. Sper că nu căci am obosit să tot duc mașina service. Colegii au început să râdă de mine, cică mașina e mai mult la service decât acasă .
În fine. Sper că radarul a fost problema.
Drumuri bune și fără incidente.
Ne auzim.
În fine. Sper că radarul a fost problema.
Drumuri bune și fără incidente.
Ne auzim.
- flomar
- Membru Argint
- Posts: 301
- Joined: 17 May 2010, 12:29
- Tipul: Accent
- Capacitatea cilindrică: 1,5
- Combustibil: Motorina
- Anul fabricaţiei: 2006
- Location: Braşov
Re: 5, Ioniq 5
Din pacate electricele astea venite pe repede inainte, fara o cercetare exhaustiva, creeaza probleme utilizatorilor finali. Probabil producatorii capata experienta pe banii cumparatorilor.
1. La fel, servodirectia electrica la Hyundai Accent 2006 a fost de avangarda pentru categoria respectiva de masini si s-a vazut efectul! Chiar intr-atat incat Tiri nu a mai importat modelul! Cel putin asta mi se pare ca arata intr-un mare fel si as cumpara-o oricand.
2. UE cere ca dupa 1 iulie 2024 sa nu se mai vanda masini noi fara sisteme de securitate care inseamna tot electrica, electronica, softuri...
3. Sora-mea are un Sandero Stepway nou care ghici ce ? Are probleme tot cu electrica/electronica/sistemele vietii, putine cat are, dar are.
4. Tesla recheama 2 milioane de masini pentru resoftare, dupa ce au dezmintit constant cum ca masinile lor ar avea probleme.
5. E o criza in continuare a semiconductorilor si poate componentele vin pe diferite canale, caz in care unele masini functioneaza fara probleme, pe cand altele nu. Cine stie ?
5. Azi nu mai gasesti un mecanic bun, darmite un electrician... Te duci doar ca sa-ti resofteze masina, nicidecum sa o depaneze. Am coleg cu Tucson nou care a ramas fara o parte functionala a instalatiei electrice. Venea de la mare. La Buzau reprezentanta a ridicat din umeri. A venit pe platforma pana la Brasov, la Tiri, unde a zabovit peste o luna. Probabil ca au schimbat bordul cu totul, dar cert e ca de atunci nu a mai avut probleme. Iti doresc si tie la fel, sa scapi de probleme ca si cum nu ai fi avut
1. La fel, servodirectia electrica la Hyundai Accent 2006 a fost de avangarda pentru categoria respectiva de masini si s-a vazut efectul! Chiar intr-atat incat Tiri nu a mai importat modelul! Cel putin asta mi se pare ca arata intr-un mare fel si as cumpara-o oricand.
2. UE cere ca dupa 1 iulie 2024 sa nu se mai vanda masini noi fara sisteme de securitate care inseamna tot electrica, electronica, softuri...
3. Sora-mea are un Sandero Stepway nou care ghici ce ? Are probleme tot cu electrica/electronica/sistemele vietii, putine cat are, dar are.
4. Tesla recheama 2 milioane de masini pentru resoftare, dupa ce au dezmintit constant cum ca masinile lor ar avea probleme.
5. E o criza in continuare a semiconductorilor si poate componentele vin pe diferite canale, caz in care unele masini functioneaza fara probleme, pe cand altele nu. Cine stie ?
5. Azi nu mai gasesti un mecanic bun, darmite un electrician... Te duci doar ca sa-ti resofteze masina, nicidecum sa o depaneze. Am coleg cu Tucson nou care a ramas fara o parte functionala a instalatiei electrice. Venea de la mare. La Buzau reprezentanta a ridicat din umeri. A venit pe platforma pana la Brasov, la Tiri, unde a zabovit peste o luna. Probabil ca au schimbat bordul cu totul, dar cert e ca de atunci nu a mai avut probleme. Iti doresc si tie la fel, sa scapi de probleme ca si cum nu ai fi avut
- Acc3nt
- Membru Argint
- Posts: 501
- Joined: 17 May 2010, 11:32
- Tipul: Ioniq 5
- Capacitatea cilindrică: 0000
- Combustibil: Electric
- Anul fabricaţiei: 2021
- Location: Bankeryd, Suedia
- Contact:
Re: 5, Ioniq 5
Salut!
Incantat sa primesc un raspuns, chiar de la un vechi tovaras de suferinta
1. Accent 2006 a fost un raspuns al Hyundai la Logan. In afara de servo-directie a mai avut probleme si cu amortizoarele care erau subdimensionate. Eu am avut noroc si le-am schimbat pe garantie, altii au adaptat amortizoare de Logan sau au cumparat aftermarket scumpe.
2. UE micsoreaza cota de noxe de la 1 ian 2025 si asta inseamna cresterea cotei de piata pentru masinile electrice. In cele mai multe cazuri producatorii si-au rezolvat bolile copilariei dar mai exista si cate o masina produsa, cum se spune pe aici, lunea dimineata cand lucratorii sunt inca mahmuri si astea sunt masinile despre care se scrie mult, gen: "a stat in service 12 luni din 14 (Megane e-tech)", " a avut nevoie de tractare la service dupa nici 50 km de la livrare (Polestar3)". etc Eu speram ca Hyundai sa-si fi rezolvat problemele copilariei prin Ioniq electric si chiar Kona electric/Niro electric (chiar daca au arhitectura pe 400V) dar se pare ca a mai avut cateva semne de intrebare si pentru Ioniq 5/Kia EV6. Despre urmatoarele, Ioniq 6/EV9 nu am citit mai nimic, nu ca as fi aprofundat subiectul dar in general citesc presa de specialitate.
3. Imi pare rau sa aud. Nu-mi place in general cand lucrurile nu functioneaza cum sunt gandite sa functioneze si iti creaza un stres suplimentar.
4. Tesla e o specie aparte
5. Chiar daca nu se spune sus si tare se resimte in industrie. Se citeste printre randuri.
6. E problema generala, nu doar in Ro. Nici aici nu alearga caini cu meseriasi in coada
Scurt up-date: Ionica a ajuns la 50.000 km. Am facut revizia de 3 ani/90k fara probleme majore. Hyundai a emis rechemare pentru bateria de 12V, schimba part.no. ce o insemna asta nu stiu, sper ca o alta compozitie chimica a bateriei.
Problema cu codurile de eroare se pare ca sa rezolvat dupa schimbarea radarului.
Vineri sunt programat la prima verificare ITP.
In rest am trecut pe anvelopele de iarna.
In alta ordine de idei astept sa vina Inster/Casper la reprezentanta sa fac un drive test
Drumuri line si fara incidente